jollas 12 Postad 14 April , 2024 Hejsan! Ska byta min växelvajer och har plockat ur den men blir inte riktigt klok när jag letar på nätet efter ny....hittar ju en hel del ,som ser likadan ut, men hittar inga mått på " ändarna" vilket gör mig lite lost.... Är det någon form av standard på detta eller har jag missat nått? Som jag ser det så finns det universal, c2,c3,c5,c8 mm....och på bilderna ser de ju ungefär likadana ut...mina ser ut så här och jag har vp 280 drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 15 April , 2024 15 timmar sedan skrev jollas: Hejsan! Ska byta min växelvajer och har plockat ur den men blir inte riktigt klok när jag letar på nätet efter ny....hittar ju en hel del ,som ser likadan ut, men hittar inga mått på " ändarna" vilket gör mig lite lost.... Är det någon form av standard på detta eller har jag missat nått? Som jag ser det så finns det universal, c2,c3,c5,c8 mm....och på bilderna ser de ju ungefär likadana ut...mina ser ut så här och jag har vp 280 drev. Ett problem jag aldrig tänkt på, jag har bara fokuserat på totallängden. Men dessa reglagekablar brukar ju vara förpackade i en öppen papplåda, så det är lätt att mäta i butiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jollas 12 Postad 15 April , 2024 34 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Ett problem jag aldrig tänkt på, jag har bara fokuserat på totallängden. Men dessa reglagekablar brukar ju vara förpackade i en öppen papplåda, så det är lätt att mäta i butiken. Tanken var att köpa över nätet då jag har rätt många mil till en marin butik. Totallängden är inga problem men just ändarna borde väl vara olika antar jag...tänker att avståndet mellan spåret som håller fast kabeln i varje ände fram till nipplarna som förankrar det i drevets växelmekanism samt manöverreglaget kanske är olika? Är ny på att byta kablage och har inget att gå på utan det var en tanke på att eftersom det finns olika benämningar på dem så finns det olika utförande på dem. Surt att beställa och det blir fel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 215 Postad 22 April , 2024 Är det för långt kan man kanske kapa. Annars så kan man flytta fästet för hylsan/yttredelen så blir det bra ändå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser