Gäst Demokratisk Postad 12 Augusti , 2005 Till ansvariga för sidan: Varför censurerar ni de relevanta länkar som går till Fendern.se? Jag har ofta sett trådar där olika tips och svar ges med hänvisning till givna trådar hos seglingsforumet Fendern.se men inte en enda av de länkarna går att klicka på då dom kodats om till något som på sin höjd ger en blanksida. Exempel: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=35007&highlight=fendern I denna tråd funkar ALLA länkar utom de till Fendern.se (Det är inte likadant på Fendern.se) Varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 13 Augusti , 2005 Hmmm, länken ser lite konstig ut... (fendern.se/segla/index.php?showtopic=1780 target=_blank>http://www.fendern.se/segla/index.php?showtopic... .) Jag testade att klippa och klistra, prova med den här. http://www.fendern.se/segla/index.php?showtopic=1780 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Demokratisk Postad 14 Augusti , 2005 Precis, men om det här hade varit en vanlig tråd hade klickbarheten senare försvunnit misstänker jag. När man postar funkar det säkert, men konstigt nog upp hör länken att fungera efter ett tag verkar det som.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 15 Augusti , 2005 Hmmm, jag slog en sökning på 'fendern' och det visade sig att ALLA trådar såg ut som ovanstående... Vad kan det bero på? Kommentar från administratören? Medvetet eller fel som skall rättas till..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 23 Augusti , 2005 Det är ngt fel på renderingen av länkarna i samband med att man söker på ett ord och detta blir highlighted. Kolla på en av sidorna utan att highligtsökning så skall länkarna vara hela. /// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sumpis Postad 23 Augusti , 2005 Gäller renderingsproblematiken enbart Fendern.se? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 23 Augusti , 2005 Nej det är klart det inte gör. Prova att söka på maringuiden Eller klicka här för att se felaktig länk Eller klicka här för att se samma utan highlight /// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 23 Augusti , 2005 Vi har ALDRIG cencurerat länkar som inte strider mot reglerna. Vi kommer heller ALDRIG att göra det. Problemet är att länkarna klistras in lite konstigt ibland och när vi renderar databastexten så kan det bli fel. Har kollat exemplen som anges med slagning på fendern och resultatet blir att även ordet fendern i texten som är länken (det som står inne i taggen href) också blir highlighted. Det gör att funktionen/länken slås ut. Det blir nästlade taggar och då fungerar ej länken. Jag har börjat skriva om reglerna som renderar taggar och highlightsen. Tillsvidare kommer det EJ att bli ngn speciell färg på ordet som man söker på. Jobbar på för att lösa detta fullständigt. ///mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser