Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
  • 0
coderbob

Behöver nytt kapell och motorhjälp

Fråga

Min Tresfjord 29AC står vinteruppställd på Mossholmen, kapellet har blåst totalt sönder och jag behöver nytt. Det finns inget kvar att malla av och ställningen är inte original. Har någon tips på bra kapellmästare i närheten? 

Drivlinan är inte i bästa skick heller, behöver en översyn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

8 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

• 0

Rössy kapell på Smögen är snabba och väldigt bra. Kanske inte billigast, men som sagt bra. Börjar väl bli lite tajt nu också eftersom säsongen närmar sig med stormsteg.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Kolla även med de här: https://agderkalesje.se/

Eftersom de är en norskbyggd båt har de troligen kapellet på hyllan och du kan få det med bågar och allt.

Lite annorlunda kvalitet på materialet, nåt Helly Hansen som är starkt och tunnt. Väger i princip ingenting. Satt ett sånt på båten jag köpte i höstas.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0
1 hour ago, Janne_G said:

Kolla även med de här: https://agderkalesje.se/

Eftersom de är en norskbyggd båt har de troligen kapellet på hyllan och du kan få det med bågar och allt.

Lite annorlunda kvalitet på materialet, nåt Helly Hansen som är starkt och tunnt. Väger i princip ingenting. Satt ett sånt på båten jag köpte i höstas.

Wow, så enkelt. Min modell fanns i deras register, inväntar nu offert! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Vill du komma och kolla och känna på mitt kapell, kontakta mig via PM. Båten står mellan Kungälv och Marstrand. (Västkusten strax norr om Göteborg, för de som undrar) 😉

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0
On 4/9/2024 at 11:27 AM, Janne_G said:

Vill du komma och kolla och känna på mitt kapell, kontakta mig via PM. Båten står mellan Kungälv och Marstrand. (Västkusten strax norr om Göteborg, för de som undrar) 😉

Tack men jag köper obesett nu när det är tidsnöd, det var dessutom mycket billigare än jag hade föreställt mig, under 17 tusen inklusive nya bågar.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Nästgårds till Mosshomen på Tjörn, iallafall inte jättelångt bort ligger ju Askeröarna.

Om jag minns rätt finns det en kapellsömmarfirma på Lilla Askerön.

Dom sydde nytt kapell till  min förra båt, och det blev väldigt bra.

men du är sent ute, jag misstänker att dessa firmor har oderböckerna fulla just nu, men ring/e-posta och fråga

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0
20 hours ago, coderbob said:

Tack men jag köper obesett nu när det är tidsnöd, det var dessutom mycket billigare än jag hade föreställt mig, under 17 tusen inklusive nya bågar.

Det tillkommer visst frakt på 3400 (!) och sen moms på alltihop. Jag är glad ändå att det går att köpa från hyllan och lösa mitt problem snabbt. Men det känns lite olustigt att betala 25 tusen i förskott online, gjorde du likadant @Janne_G ? Sen gissar jag att det kanske tillkommer tull vid import från Norge??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0
Postad (redigerade)

Nej, det satt ett nytt kapell på min Nidelv 28 när jag köpte den. Det kommer från Agder kalesje och kostade dryga 30'. 

När du handlar via en sida som är .se domän så ska firman hantera svensk moms och tull. Tyckte nog 17 lät lite väl bra...

Men du lär inte få det billigare av nån i Sverige om inte svärmor kan sy ett 😉

Redigerad av Janne_G

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...