Danne_GB 0 Postad 7 April Hej, Någon som har kolla på ungefär hur många varv varje skruv på förgasaren ska vara öppen? Vad är dem respektive skruvarna för något (se bild)? Skruvarna är i botten på alla tre förgasarna. Motorn går dåligt så fort växeln är i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad 8 April Det är en Suzuki DT30c från 1991 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 247 Postad 8 April 1 blandningsskruv 2 munstycke (luft) 3 ser ut som flottör dränering på förgasaren ovanför 3 förgasare blir svårt att ställa då dom bör synkas spjällmässigt och ev. med vacuumklockor/klocka. Börja med att räkna varven på blandskruvarna genom att skruva dom i botten notera var dom står. Sen får man ställa dom i sitt grundläge om Suzuki anger det eller där dom stod när man började skruva. Sen får man köra motorn om det går i bänk/vattenbad och känna sig fram om det är någon förgasares blandningsskruv som får motorn att öka varvet eller sänka varvet alt gå oroligt/gå rent och notera vilken förgasares blandskruv som påverkar varvet/gången. Har en cylinder slitet lopp eller kolvringar så är det svårt att hitta rätt med justeringen. Kontrollera om ringar/kolvar byts under åren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad 2 Maj Tycker att det är konstigt att motorn gick överhuvudtaget Är det gammal bensin som blir så där kladdigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 247 Postad 2 Maj Hartsad bensin p g a ålder. Motorn stått länge? Hur ser bensintank och pump/filter ut? Harts tas bort mekaniskt och lägg munstycken i sprit(har du någon i din närhet som kan ultraljuda förgasarna så är det bästa lösningen). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser