Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Bosse

Säljannonser ?

Rekommendera Poster

Hur tänker ni andra ni när ni lägger in annonser ? Jag tänker så så här ungefär: Det här priset vill jag helst ha ut för den, detta kan jag tänka mig att sälja den för. Då tar jag det första priset och lägger på kanske 5% i prutmån. Och hoppas på att telefonen skal börja ringa som besatt. Nu gör den inte det så kanske gör jag fel. Jag räknar ju med alla skall pruta och att man måste gå med på det. Kanske skulle man sätta ett fast pris istället för att få igång ringandet ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad du skall sälja, men så här sent på säsongen och med det skitväder som råder är nog intresset för båtar svalt just nu, tyvärr...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sälj på vårkanten och köp på hösten. Mitt enda tipps.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att det e bättre att lägga sig på lägstapris direkt, flera ringer, o blir intresset för stort?? så e det bara att ta högsta/snabbaste bud

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag mätte för skoj skull farten på Blocket veckan före midsommar. 

En båtannons på en styrpulpet låg ute i drygt 8 timmar, sedan var den såld.

Nu ligger annonserna kvar i en vecka innan de pris sänks.

Vänta till sista veckan i Maj 2006.

Putsa upp båten och ta några fräcka bilder och montera i hop dem.

De som då ringer har redan sett båten och är intresserade.

Det är ingen större idé att köra några rövare. Det funkade förr i tiden men inte nu. 

Konstatera att Du måste ha ut så här mycket (lån osv), därfter hur mycket Du vill ha ut så har Du dina smärtgränser klart för dig.

Börja med ditt önske pris, det är alltid någon som vill pruta men då har DU dina spelregler klara för dig.

Lycka till.

(Säljarn)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det beror på hur angelägen man är att sälja sin båt/motor. Ska man bara testa marknaden för att se om folk är intresserade så sätter jag ett överpris. Men vill jag bli av med båten så lägger jag mig på ett lågt pris under genomsnittet på just den båtmodellen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...