Jalw 4 Postad 20 Mars Hej Har precis installerat Mente Marin ACS-RP på min Bella 652, med Bennet trimplan. När jag hade kalibrerat klart fungerade höger trimplan och vänster trimplan var för sig klockrent men dom reagerar inte när jag trycker på knapparna för simultant upp eller ner. Felkopplat eller vad kan vara fel ? //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 108 Postad 28 Mars (redigerade) När jag provkörde min båt efter att ha monterat Mente Marin, och körde på autoläget då reagerade trimplanen precis tvärtemot vad de skulle. När båten tyckte att t.ex styrbords trimplan skulle ner åkte det upp. Det var felkopplat med fel färger på kablarna i båten, efter att ha ändrat det fungerade de klockrent. Jag har ställt in gångläget en gång sedan har det varit i autoläget sedan dess i 4 säsonger. Redigerad 28 Mars av vega1959 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jalw 4 Postad 28 Mars Tack, kollar kablarna en gång till 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 590 Postad 28 Mars (redigerade) Men du trycker väl på för upp eller ner och inte på båda BB- och SB-knapparna för att få båda trimplanen att gå samtidigt ? Tror nämligen inte panelen hanterar tryck på flera knappar samtidigt.... I övrigt samma erfarenhet som @vega1959 - en gång inställt och sedan har jag nästan aldrig behövt röra dem "manuellt". Redigerad 28 Mars av IngemarE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jalw 4 Postad 28 Mars Nä, trycker bara på upp eller ner som du visar med pilarna. Ska kolla igen, det var kanske för kallt eller något när jag provade senast Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 973 Postad 28 Mars 5 timmar sedan skrev vega1959: När jag provkörde min båt efter att ha monterat Mente Marin, och körde på autoläget då reagerade trimplanen precis tvärtemot vad de skulle. När båten tyckte att t.ex styrbords trimplan skulle ner åkte det upp. Det var felkopplat med fel färger på kablarna i båten, efter att ha ändrat det fungerade de klockrent. Jag har ställt in gångläget en gång sedan har det varit i autoläget sedan dess i 4 säsonger. Kan vara bra att testa installationen enligt bruksanvisningen.....😎 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 108 Postad 29 Mars 17 timmar sedan skrev Kane: Kan vara bra att testa installationen enligt bruksanvisningen.....😎 I mitt fall var installationen av Mente Marins display rätt gjord, felet var i den gamla monteringen av mina gamla Instatrim trimplan. Där hade de förväxlat färgerna på kablarna, men det var ju lätt åtgärdat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 973 Postad 29 Mars 1 timme sedan skrev vega1959: I mitt fall var installationen av Mente Marins display rätt gjord, felet var i den gamla monteringen av mina gamla Instatrim trimplan. Där hade de förväxlat färgerna på kablarna, men det var ju lätt åtgärdat. Hur kan du säga att installationen är rätt om inte kontrollen är utförd enligt manualen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser