Browning 1 Postad 5 Mars , 2024 (redigerade) Hos min Vindö, pulpit brytade ut på en sida. Originelt, den bultades genom däcket med bara en bult. Denna bult är ihålig för att släppa igenom kabeln till nav-lampan. Bulten brytade. Så hur kan jag reparera den här fastningen? Jag tankar inte att ersätta pulpiten. Jag tror, jag ska borra hål på foten på båda sidor av stöden (och genom däcken) och stöda konstruktionen med en stålplatt underifrån. En fråga är, vad jag skulle göra med rester av gammal bulten? Om det fungerar bra ska jag upprepa processen på andra sida av båten nästa år. Vad tankar ni? Redigerad 5 Mars , 2024 av Browning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 249 Postad 6 Mars , 2024 Det kan nog fungera om godset i pulpitfoten räcker. Jag skulle sätta två skruvar. En på varje sida om röret. Kanske till och med tre eftersom de blir rätt så klena. Med ett mothåll på insidan som du är inne på. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser