Tofriis 26 Postad 15 Februari Hej Vi behöver få ett par sömmar i vår lazy bag reparerade. Någon som kan rekommendera en firma i Göteborg med rimliga priser för ett så litet jobb? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 15 Februari 1 timme sedan skrev Tofriis: Hej Vi behöver få ett par sömmar i vår lazy bag reparerade. Någon som kan rekommendera en firma i Göteborg med rimliga priser för ett så litet jobb? Japp! Brimarin på Björcksgatan i Kålltorp. Rimliga priser, trevligt bemötande och snabb service (iallafall så här innan säsongen börjar) 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 902 Postad 15 Februari 1 timme sedan skrev Tofriis: Hej Vi behöver få ett par sömmar i vår lazy bag reparerade. Någon som kan rekommendera en firma i Göteborg med rimliga priser för ett så litet jobb? Jag brukar ta med den typen av båtgrejor till vår närmaste skomakare/kemtvätt. De har rejäla symaskiner som klarar kapelljobb. Senaste större jobbet var byte av blixtlås i fockkapellet inkl byte av ett par dragöglor, billigare än att gå till kapellmakare (och 500 m bort...). Förra vintern bytte jag 10 rutor i sprayhoden för 3.000:-. Jättefint jobb. 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 585 Postad 17 Februari Är det bara saker som ska sys så rekomenderar jag också kemtvätt med skrädderi eller skomakare. Sy kan de, så reparationer är inga problem🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 17 Februari (redigerade) 33 minuter sedan skrev Boanjohan: Är det bara saker som ska sys så rekomenderar jag också kemtvätt med skrädderi eller skomakare. Sy kan de, så reparationer är inga problem🙂 Det brukar ju finnas fler sådana hantverkare än vad det finns kapellmakerier. Vad då underförstått kaplellmakarna kan, som inte skomakarna kan, är om det rör sig om stora arbetsstycken, som då inte får plats på skomakarens arbetsbord. Sedan måste man tala om för skomakaren att hen använder rätt sytråd, sådan som tål UV-strålning och som expanderar i hålen när det bli fuktigt. Redigerad 17 Februari av Georg_Ohm 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 17 Februari Kapellverkstan PH är också ett alternativ om Hisingen är närmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 17 Februari Rubriken säger Kapellreparation.sedan pratar du om lazy bag som är ett tillbehör till storseglet.varför inte gå till en segelmakare typ Lundhs som tillverkar lazy bag.Jag går inte till en segelmakare för att laga mitt kapell. Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 902 Postad 17 Februari 3 timmar sedan skrev Ronnienr10: Rubriken säger Kapellreparation.sedan pratar du om lazy bag som är ett tillbehör till storseglet.varför inte gå till en segelmakare typ Lundhs som tillverkar lazy bag.Jag går inte till en segelmakare för att laga mitt kapell. Ronnie Det viktiga är väl inte vad det står på skylten utanpå lokalen. Det som är viktigt är att det inne i lokalen finns en tillräckligt kraftig symaskin, någon som förstår vilken typ av tråd som ska användas och är duktig hantverkare. Sen är alltid pris och lokalisering (nära tycker jag är bättre än långt bort) viktiga faktorer å självklart ska jobbet göras med bra kvalitét. Jag försöker oftast få referenser från bekantskapskretsen när jag letar hantverkare. Min sprayhood som jag skrivit om längre upp frågade jag en kapellmakare om pris för att byta en sprucken ruta. Han var bara intresserad av att sy helt ny sprayhood, verkade tycka det var för besvärligt att byta rutor... En bekant hade fixat sin sprayhood hos kemtvätten. Det såg jättefint ut. Å jag är nöjd med den reparation jag fick gjort. Priset var så lågt att jag bytte samtliga rutor så jag fick klara fina rutor i hela sprayhooden. Det hade inte blivit bättre hos en kapellmakare - bara dyrare (jag hade fått pris från en kapellmakare - inte samma som den som var ointresserad av jobbet). Jag är kanske lite bakvänd men jag har t.ex. varit hos en kapellmakare med min vinterpresenning efter att ha frågat dem på en mässa. De hade rejälare pressverktyg för att slå öljetter som sitter kvar. Började fundera vad det stod på skylten och letade upp dem igen, det stod "Segel och kapell". De hade även en lång lista med kapellmakare i hela Sverige på sin hemsida. Den anges som "Alla kapellmakare i Sverige" men jag vet att det finns fler som inte är med, så betrakta den inte som komplett. http://www.batkapell.com/alla-kapellmakare_i_Sverige Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 18 Februari TS frågade om ett billigt och seriöst företag i Göteborg,har mycket god erfarenhet av Lundhs som ligger vid nya varvet.Lämnar in mina segel samt Lacybag var annat eller var tredje år beroende på hur mycket jag seglat.Alltid seriöst bemötande samt rimliga priser.Dom har rätt tråd för att laga segel med tillbehör.Nej har inget med företaget att göra bara en utav många nöjda kunder.Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser