Boasten 3 Postad 28 Januari , 2024 (redigerade) Tjena. har en Suzuki 5hk där två skruvar gick av… tyvärr gick urbirrnibg av dessa åt helvete och nu har jag problem med hur jag ska få gängor. provade att borra upp för att gänga m8 men det blev bara skräp av allt. huset är i aluminium. finns det nån lösning? tack på förhand Redigerad 28 Januari , 2024 av Boasten Felstavat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 28 Januari , 2024 Ja det finns en lösning,kemisk metall.https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/bilspackel/kemisk-metall-125-ml-2000019604 fyll borra rätt och gänga om. Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boasten 3 Postad 28 Januari , 2024 Snyggt! stort tack för tipset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Triobatar 49 Postad 28 Januari , 2024 9 timmar sedan skrev Boasten: Tjena. har en Suzuki 5hk där två skruvar gick av… tyvärr gick urbirrnibg av dessa åt helvete och nu har jag problem med hur jag ska få gängor. provade att borra upp för att gänga m8 men det blev bara skräp av allt. huset är i aluminium. finns det nån lösning? tack på förhand En duktig svetsare kan med tig lägga i ny aluminium i hålen och sedan göra enligt nedanstående….. kräver dock nämnda svetsare och troligen att blocket är rent från övrig utrustning. Fördel garanterad funktion. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser