Gäst urban castman Postad 7 Maj , 2003 vi delar på en båt med en 225 hk. finns det någon billigt sätt man kan mäta bränsleförbrukningen på det finns att köpa men kostar alldeles för mycke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Endit 0 Postad 18 Augusti , 2006 Jag använder Navman 4200 Ekolod med flödesmätare, kostar strax över 3000kr inkl flödesgivare men då har man två funktioner i en apparat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 18 Augusti , 2006 Om du inte vill köpa en flödesmätare går det väl inte att mäta den momentana förbrukningen!? Vill du mäta medelförbrukningen så är det ju lätt gjort genom att se hur mycke du behöver tanka för att få full tank igen, om du hade full tank innan du startade. För att veta exakt hur långt du åkt behöver du en log; eller för att mäta ungefär med hjälp av sjökort och passare. Sedan är det bara lite matte kvar (i form av division). Jag kanske inte gav något bra svar på din fråga. Det jag skrev var säkert inga nyheter - men jag vet inte hur man kan mäta flödet utan flödesmätare, tyvärr, men det kanske går på något finurligt sätt! /Marcus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 18 Augusti , 2006 Oj, de var visst en över 3 år gammal fråga. Tror inte att han kommer att läsa våra svar... =/ Aja, hoppas han fick någon rätsida på det hela till sist. ...om han nu inte gjort sig av med delägarskapet av en 225-hästars med tanke på soppaprishöjningen de senaste åren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser