Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Gäst ConnyG

Searay 268

Rekommendera Poster

Gäst ConnyG

Är spekulant på Searay 268 Sundancer. Har tittat på massor men ännu inte hittat rätt. Vad har ni för åsikter om dessa båtar från årsmodeller -86, -87. Jag har visserligen sett en hel del avskräckande exempel med unken ryamatta i taket, men de verkar ändå vara vettiga renoveringsobjekt?

Eller är jag helt ute och cyklar. Hur är plast etc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej du ....

Varför en 268 ?  vad är dina önskemål eller krav när du väljer storlek på båt ? Att SeaRay är bra båtar , det är ingen nyhet.

Har en själv,  så där finns inga hakar , det är bara hur väl omhändertagen båten är som nog kan styra till ett klokt val .

för vilken båt som helst kan vara lika bra, som lika usel !!

Pris kontra egen insats på arbete och matrl är också en faktor .

-Det ska inte vara lätt !! ...  haha

(Köp båt med hjärtat, för då får det kosta)2.gif

post-11345-1394234448,5521_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla noga innan du köper. Det är det enda tipset jag kan ge. Jag köpte grisen i säcken och fick ett lass. Turligt nog så var det en ricktigt fräsch motor som endast gått 200h vid mitt köp. Annars så har jag lagt ner kanske 1000h i vinter och runt 35.000 i material. Mycket pengar men jag köpte båten hyffsat billigt. Nu har jag en av de fräschaste båtarna, samt att jag inte ens läser båtanonser längre. Annare vill man ju oftast byta hela tiden, letar efter något bättre. Ja tycker mig ha det bästa nu... Slutsats, följ föregående talare uttalande å köp med hjärtat. MEN FÖR GUDS SKULL så kolla nog så du slipper jobb. Mvh Thure

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ConnyG

Båten jag söker måste inte vara en 268, kom gärna med andra förslag. Mina krav är 4-6 kojplatser. Helst av allt midkabin. Gärna runt 8m. Vill kunna marscha runt 23-25 knop.

Jag har tittat på en del searay och tycker att de verkar hålla hygglig kvalitet trots årsmodeller ner till 87-88. Nu har jag sett en -86 som visserligen är ett lik, men priset är därefter, ca 170.000 med en sötvattenkyld smallblock. Efter vad jag sett i annonser så ligger båtarna ända upp till 350.000 om de har bra motorer och är i bra skick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kontrollera skrovet. Oftast finns det mycket inplastat trä i balkar och dyligt. På en äldre båt kan dessa ha börjat ruttna.

Det kan vara svårt att komma åt men verkar trät mjukt så var lite försiktig med köp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tack för alla goda råd! Slutligen är det ngn som har tips på en liknande båt som kan vara OK?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nutte

Kolla four winns 245 vista 87 o uppåt kanonbåtar har en själv är jättenöjd tittade själv på en 268 för det är kanonbåtar men som sagt jag är nöjd med min!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ägt en äldre Bayliner och tittat på Fourwinns Vista. Vistan tyckte jag inte ricktigt om planlösningen och den rackiga snurrsoffan uppe i båten. Kändes inte riktigt stabilt. Bayliner 2655 är trevlig men känns som att alla som är till salu har många arbetstimmar framför sig för att göra mig nöjd. En 268 blev det. Min va inte 100% tipptopp med den va välvårdad och välservad. Ja säger bara köp en 268. Man kan hitta fina ex för 270-300.000:- finns några på blocket jag följt som har satts ner i pris från 295 till 265,000:- Kolla bara vad som följer med. det drar fort iväg om du vill kopletera med Bogprop, ankarspel och Plotter.

Jag är super nöjd 268:a ägare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Baha Cruiser 295 (ett kanske udda märke troligen enda i Sverige). Förre ägaren bytte ut hela inredningen. De sitter dubbla VP431 med DP290. Jag funderar på att sälja den. Är någon intresserad så maila mig i så fall. Bilder hittar ni i min Sjöbod.

(Kapellet på bilderna är bytt i år till ett beiget)

/Olle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...