Gå till innehåll
tisdag 25 februari 2025
fredde7

Avstannat projekt, var sälja hur sälja

Rekommendera Poster

Hej alla sjöfarare!

Har ett avstannat båtprojekt som sprutar ångest. behöver lite tips och vägledning.

Började för 10 år sedan renovera en fullt fungerande Draco 2000HT, plockade ur motor och drev, lät renovera motorn hos känd rödblocksrenoverare, samt drevet

hos mälardalens maskinservice i Västerås.

Plockade ur ALL inredning och epoxilackade samt strykfilmslackade hela skrovet utvändigt och invändigt, i egen regi, detta jobb gav mig härdplastallergi.

Har monterat i motor och drev samt bränsletank, provstartat.

Här är jag nu, här har det stannat, jag har nog landat i att jag inte vill lägga någon mer tid på detta. 

kvar att göra är att installera styrningen (hydraulisk), installera gas växelreglage, behöver modifieras då det sitter en ny weberförgasare monterad istället för dubbla pai44. Montera i all inredning/klä skrovet.

Ser två alternativ att få rätsida på detta.

1) leja någon att slutföra mitt projekt, jag tar gärna emot ideer , eller om någon kunnig här skulle vara intresserad så är jag mer en öppen för att diskutera betalning mm.

2) Sälja som den står med all inredning löst samt tillhörande ny trailer, ny 2013 ioförsig, men stått inne sedan dess. Var är bäst att annonsera? känner bara till blocket, men är det bra för båtprojekt? eller om någon här hade varit intresserad hade jag varit villig att diskutera det med.

Kom med lite vägledning, hade uppskattats.

Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En underbar båt,var mycket ute och fiskade i en sådan,måste varit över 40 år sedan.Försök att få hjälp och slutföra renoveringen.Då kommer du att förlora minst pengar och får glädje av nerlagt arbete.Sälja en båt eller bil under pågående renovering är inte bra,blir en stor förlust ang pengar.Du kanske får hälften av vad du lagt ut i pengar,och då räknar jag högt.Ronnie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...