Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
Karlskrona

Instruktionsbok Johnson 70 HP 1987?

Rekommendera Poster

Har just blivit ägare till en Ryds Camping med en 70 hästars Johnson VRO, årsmodell 1987. Dock har jag ett litet (?) problem - jag saknar instruktionsbok till motorn. Finns det någon som har en sådan i sin ägo och som ej behöver den längre eller kan kopiera mot ersättning? Hoppas på tur!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det kommer hela tiden trådar angående instr.böcker, frågorna brukar förbli obesvarade... böcker finns inte ute på nätet, mer än till försäljning från siter, många ggr i USA. Sök på Amazon el via Google så hittar du nog.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns till nästan alla modeller på ebay...

MarGie Bookshop har till det flesta. jag köpte samlings boken som gäller väldigt många modeller...

(Verkstadsböcker båt  Evinrude/Johnson  48-235 hp outboards incl sea drives

475 :- ) Den gäller årsmodeller från 73 till 90

Adressen kommer nedan...

MarGie Bookshop

Roslagsgatan 14

Box 19007

104 32 Stockholm

Tel 08-612 70 50

Fax 08-612 70 51

Öppet:

mån-fre 11-18

lör 11-15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har för mig att jag betalade 325:- för samma bok på www.adlibris.se.

Jag har en Evinrude 70hk VRO fråm -90. På http://www.tohatsu.com/tech_info/  kan du ladda ner instuktionsböcker till Tohatsus motorer och manaulen för M_70C verkar vara mer eller mindre identisk med min Evinrude.

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla 3 för era svar! Jag har även luskat ut att Marinshopen i Älvsjö för gamla instruktionsböcker. Dock var det visst problem med just min årsmodell (som vanligt)! Dock kunde dom kopiera årsmodell -89, som troligen var i stort sett identisk med -87:an. Men jag föredrar någon form av originalutgåva eller liknande så jag skall söka på era tips. Tack än en gång - simma lugnt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...