Janne1 41 Postad 21 December , 2023 (redigerade) Hej Jag skall byta några kulventiler och rör detaljer på diesel tanken och undrar om någon provat Bitemas VVS Tätning Gas Oil Sealing, verkar den ok? Eller skall man köra på Loctite 577 vit som är ca 4 gånger så dyr? https://www.biltema.se/bygg/lim/ovriga-lim/vvs-tatning-50-ml-2000031881 Redigerad 21 December , 2023 av Janne1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 21 December , 2023 Jag har använt denna när jag tätade kopplingen till extra bensintanken som jag skaffade för två år sedan, och de den har fungerat bra. Så den borde fungera även till dieselkopplingar antar jag. https://www.biltema.se/bilvard/bilunderhall/skyddstatningsmedel/gangtatning-50-ml-2000031437 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 413 Postad 21 December , 2023 Jag har kört med gängtätningssnöre då det tål mer rörelse utan att börja läcka och minskar risken att gängan gifter ihop sig. Efter att jag har demonterat några olika rörkopplingar på båten har jag haft mer tur att få isär gängor där tätningssnöre har använts. Där fog eller flytande gängtätning har använts, har jag i vissa fall behövt såga av kopplingen för att köpa en ny. För mindre gängor med bränsle så hade jag nog använt något flytande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 235 Postad 21 December , 2023 Kör med Loctite 577, du blir inte besviken, även om den är dyr. Har den till köldmedium och olja inom industrin utan problem. Och du får loss detaljerna efteråt. Mixas ej med gängtejp/PTFE-tejp. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 106 Postad 21 December , 2023 2 timmar sedan skrev NW355: Kör med Loctite 577, du blir inte besviken, även om den är dyr. Har den till köldmedium och olja inom industrin utan problem. Och du får loss detaljerna efteråt. Mixas ej med gängtejp/PTFE-tejp. Som skrivits innan av NW355 varför spara skitpengar på så viktiga saker som bränsleläckage.Renoverar ofta motorer med stora materialkostnader,skulle aldrig fundera på att köpa packningar och material om jag inte vet att det fungerar.Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 22 December , 2023 Nu blir det inga tveksamheter pga att jag fick låna en flaska 577 av en rörläggare. Tack för svaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser