Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
simonsaysboat

Micore cw57sc (Honda) alt. HR 532cc (Suzuki)

Rekommendera Poster

Hej Boat lovers!

Sitter med beslutsångest och skulle jättegärna höra lite inputs på dessa två båtar.

Beg. Micore cw57sc med Honda alt. HR 532cc med Suzuki, båda har massor av fördelar beroende på vad man vill prioritera.

Har alltid varit HR-kille med Suzuki och älskar kvalitén i både båtarna och motorn men med Micore känns det som man får mer lyx, funktioner och smarta lösningar.

Vad säger ni, finns det några som kan ge lite mer perspektiv i detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt blir ju personliga åsikter naturligtvis. Men. Jag har haft Micore 570 med Honda, väldigt trevlig och sjövärdig båt som jag egentligen hittade när jag letade efter en Yamarin. 

Jag föll för den negativa rutan och den snygga designen. Trivdes fint med båt och motor, första säsongen -tills vi andra säsongen började åka längre sträckor med båten. 

Negativa grejer med Micore  (som jag tycker)

-Man kan inte sitta framför rutan, vad den avsatsen är till för är oklart. 

-Den fräcka rutan skyddar varken mot fartvind eller stänk.

-Det finns en och annan bår som både går bättre i sjön (läs havet) och har en lämpligare ruta. 

Jag har just nu en AMT 185r som jag trivs ännu bättre med än Micoren. Den är skönare att åka långt i och går dessutom bättre i sjön. 

AMT har massa smarta fack lite här och där samt ett kapell över pulpiten som man fäller upp som en cab. På denna sitter en Suzuki vilket jag också tycker är nästan tystare än Hondan. 

HR båten du kollat på ser finfin ut den med men det har jag aldrig ägt någon. 

Redigerad av sigge_1
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...