Storebro34 14 Postad 30 November , 2023 (redigerade) Hej. Jag har båten i sjön över vintern och har tre stycken temp/fuktsensorer (förpik, akterruff och maskinrum) som via en router ger mig info i Telldus live app i mobilen. Det har varit/är en hel del problem med Telldus der går periodvis inte att logga in på vaken hemsida eller app, ibland får appen ingen kontakt med sensorer etc. Supporten säger att deras server är överbelastad(!) Någon mer som upplever samma problem och som kan tipsa om något annat TILLFÖRLITLIGT system? Tanken är ju att man skall slippa åka x antal mil för att titta till båten så ofta. Redigerad 30 November , 2023 av Storebro34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 663 Postad 30 November , 2023 Om du har Telldus som går på 433-434MHz, ett band som är nerlusat med diverse skräpprylar, är det ju det största felet. Dessutom är radiomodulerna som används där knappt ens värda att användas i leksaker när det kommer till känslighet och störtålighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMe 178 Postad 30 November , 2023 Hej, Tyvärr har Telldus fullständigt förfallit. Funktioner som varit gratis (schemaläggning) fungerar bara i betalversionen och allt går på samma infrastruktur som sällan fungerar. Tyvärr är det en risk man tar med "molnbaserade" lösningar då man är väldigt beroende av att företaget fortsätter utveckla och underhålla. Jag har Telldus i hela mitt hem och söker alternativ - det finns många andra fabrikat på marknaden men framöver så håller jag mig ifrån molnbaserat.... /Christian Obs - detta är infrastrukturen det gäller så om det är 433MHz eller Z-Wave spelar ingen roll tyvärr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storebro34 14 Postad 30 November , 2023 Jag blev faktiskt uppringd av en "tekniker" nyss från Telldus i Varberg som pratade om anstorming av data, flaskhalsar i systemet och berättade att dom hade tio olika servrar som några fungerade bra, andra inte. Man jobbade för fullt på att lösa problemet, hette det vidare. Jag frågade om man kan förvänta sig att det kommer att fungera som tänkt framöver men det kunde ha inte lova. Har några mil till båten och vill ju ha koll på att man har plusgrader på motorerna även när det blir 20 minus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storebro34 14 Postad 30 November , 2023 Hurra, det fungerar idag👏👏👏 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser