pseudonym 1 167 Postad 17 November , 2023 Idag för 28 år sedan såg det ut så här på västkusten om nu någon hade glömt hur det var? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 17 November , 2023 Inte glömt. Jag gick på gymnasiet då. Det var nästan ingen snö ute i kustbandet (eftersom det oftast är mildare pga värmen från havet) så jag klev på bussen som vanligt. I Hallinden, halvannan mil in från kusten, var det redan 2-3 dm snö och bussarna vidare mot Uddevalla var inställda för längre in var det halvmetern eller mer. Jag antar att bussen vi kom med vände och körde tillbaks, men just det minns jag inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 105 Postad 17 November , 2023 Jo tack, det glömmer man aldrig. Hade en kollega som vart av med lappen nån månad innan, så jag skulle hämta honom på Marstrand och köra honom till jobbet och själv hade jag jour den veckan. Han ringde vid 05.45 och bad mig att INTE hämta honom: SÄTT PÅ RADION !! Sagt och gjort, och där sa de bara "STANNA HEMMA !!". Efter nån timme försökte jag ta mig ut för att se om frugan skulle kunna åka, men vi hade en snödriva på vägen utanför garaget som var över 2 m hög. Men det stora problemet var ju elen som försvann i 4 dygn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser