Buffson 0 Postad 8 November , 2023 Hej, Denna båt märkt Örnvik verkar inte vara en Örnvik. Saknar skyltar och märkning. Någon som vet vad det är? Den är runt 4.8m lång. Försökt söka och användaren Nilsh verkar ha en här på forumet. Såklart frågat, så avvaktar svar där. Dyker även upp som Cobra 480 på klaraviks auktioner. Väldigt ovanlig verkar den vara iaf. Någon sa att knaparna är vanliga på maxibåtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 9 November , 2023 Ja, de påminner ju mycket om Cobra 480 på Klaravik, även om det inte riktigt stälmmer. Så som "ryggstödet mot motorbrunnen och den upphöjda kanten vid sidorna i aktern, men det kan ju kanske handla om olika årmodeller. Här är den hos klaravik Och det ser ut att vara akterspegel anpassad för motor med kort rigg, och båten hos Klaravik verkar ha motor med för lång rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buffson 0 Postad 9 November , 2023 Örnvik sålde en modell 411 med liknande akter, men bara under något år. 96/97. Så antar det är någon "noname" tillverkare som gör dessa modeller på licens. Märkligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buffson 0 Postad 9 November , 2023 Lite fler bilder på min båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsh 1 Postad 9 November , 2023 Kul att se en annan med en så ovanlig modell! Som jag skrev i våran tråd på DM så sålde vi den tyvärr nyligen då den inte varit i sjön på ett par år p.ga tidsbrist. När jag kikar närmare på bilderna nu så är jag nästan övertygad om att det är samma modell som vi hade minus några små detaljer(Som t.ex nyare motor, andra knapar och ruta som troligtvis var eftermonterad på våran). Var ett riktigt fint och välgående skrov!👌🏼 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsh 1 Postad 9 November , 2023 Hittade lite bilder på den från ett antal år tillbaka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buffson 0 Postad 10 November , 2023 (redigerade) Tack för informationen och bilderna 😃 Så 2 båtar kallas för Cobra och antagligen byggda i Kristinehamn. Antagligen dessa då: Cobra boats of Sweden AB, Kristinehamn Då är säkert modellens namn "Cobra 480" Spännande om någon vet mer 😃 Redigerad 10 November , 2023 av Buffson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser