Gå till innehåll
söndag 08 september 2024
  • 0
IngemarE

Reklam täcker inlägg

Fråga

När man klickar på ett inlägg så dök det upp en annons som lade sig som en stor blaffa över hela MG.

Är det "Googles" fel igen, som det brukar heta ? 

 

bild.png.5f8223df9508a9fa83126f2cf6afc133.png

 

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rekommendera Poster

  • 0

@stavhammar

 

Jag måste erkänna att jag är djupt imponerad över MG:s reklamhysteri. Finns det några oanvända pixlar kvar ska det givetvis tryckas in Google-ads där. Annonser till vänster, annonser till höger, annonser i nederkant, annonser i överkant, annonser mellan inläggen, annonser om både det ena och det tredje. Annonser, annonser, annonser. Och som grädde på moset annons över hela skärmen om adblock...

 

image.thumb.png.94940866ef8a57577f58e209ceb12275.png

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
3 timmar sedan skrev Volvo_Penta:

Och som grädde på moset annons över hela skärmen om adblock...

Det är säkert exakt den annonsen om den produkten MG vill att den presenteras över hela skärmen. :)

 

Jag såg tidigare i tråden att MG inte gillar heltäckande annonser, så man får hoppas att de snart försvinner för annars nappar jag nog på adblock annonsen.

 

Nu anmäler jag mitt inlägg och hopas dessa heltäcjande annonser försvinner snart.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)
8 timmar sedan skrev Volvo_Penta:

Annonser till vänster, annonser till höger, annonser i nederkant, annonser i överkant, annonser mellan inläggen, annonser om både det ena och det tredje. Annonser, annonser, annonser.

Ja, jag har också stört mig på att detta tilltagit men tänkte inte vara först att påpeka det denna gång 😉. Hade väl trott att @stavhammar själv skulle reagera så småningom, men inte....

 

Även om man har stor skärm/skärmar så kör jag oftast MG i ett mindre fönster, i synnerhet på jobbet. Men det enda som förminskas till ytan om fönstret görs mindre verkar vara nyttoinformationen. I tid och otid rullar det upp en - i sammanhanget stor - banner i nederkant som både täcker det man läser och ev. skriver.

Och nu sedan en tid dimmas ofta allt så snart man klickar någonstans på MG och en annons är det enda man ser. Som måste klickas bort.

Visst förstår vi alla att annonser är nödvändigt. Men jag vet nog ingen annan sajt som är så nersudlad av annonser och som överlåtit kontrollen av HMI:t till "någon annan" i så hög grad som MG. I alla fall om vi talar om hyfsat seriösa sajter 😝.

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tack för påpekade.

Återkommer med åtgärder under dagen.

 

//stavhammar

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2024-07-04 vid 10:58 skrev stavhammar:

Tack för påpekade.

Återkommer med åtgärder under dagen.

 

//stavhammar

De åtgärderna funkade inte. Såhär ser det ut just nu.

Screenshot_20240705-130242_Chrome.thumb.jpg.eb040faf6759d9fd83f5173c7d605b9f.jpg

 

  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Profileringen på den reklamen var inget vidare, skulle jag tro...

 

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nej, OM @stavhammar verkligen gjort något så är det ingen skillnad. Såhär blev det när jag klickade första gången någonstans i denna tråd:
bild.thumb.png.70e9908dd85d9cfea464d500f29bfd35.png

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
43 minuter sedan skrev raol:

Profileringen på den reklamen var inget vidare, skulle jag tro...

Nu är du väl ändå fördomsfull!? 😉

Profileringen var ju iaf. betydligt bättre för MG än reklamen för annonsblockerare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Har tidigare inte haft så stora annonser men ”träffades” just av denna:

image.thumb.jpeg.3805aadd4aeeeb4f404db36b990a9a87.jpeg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Även på mobiltelefonen är det rätt stora annonser som döljer en del av innehållet…

IMG_4026.jpeg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Kanske en större grävmaskin eller en höbalspress?

En auktionsfirma som bjuder ut diverse fordon och maskiner tar himla stor plats.

En annan firma som säljer oljor strular till den när sidan laddas ner, om man på ipad pekat på ”El läst innehåll” så ligger liksom oljefirmans annons över den rubriken så att man istället hamnar på den firmans hemsida.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan skrev Georg_Ohm:

En annan firma som säljer oljor strular till den när sidan laddas ner, om man på ipad pekat på ”El läst innehåll” så ligger liksom oljefirmans annons över den rubriken så att man istället hamnar på den firmans hemsida.

De som har varit med ett tag på MG känner säkert igen namnet Dick Jexby. Han är även styrelseordförande i Oljemagasinet och därför lär nog inte den annonsens placering eller egenskaper ändras.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

@stavhammar

 

Ersättningen från Google för Vignetteannonser verkar vara tillräcklig hög för att Vignetteannonserna ska bli ett kännetecken för Maringuiden.

 

image.thumb.png.6636cdd42f9fca40e2ad4e658ec8c1b6.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2024-07-04 vid 10:58 skrev stavhammar:

Återkommer med åtgärder under dagen

@stavhammar, detta skrev du i torsdags.

 

Fortfarande är det likadant....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hur svårt kan det vara att få bort den täckande reklamen.

 

Screenshot_20240709-012839_Chrome.thumb.jpg.61c222a8ba3b89fb192526e286ca3507.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Snart installerar jag en annonsblockerare!

Det verkar ju som att reklamsäljaren gärna ser att jag gör det.

 

image.thumb.png.ced1554cc3d49d7597bbd3b243c4f875.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Lite underligt är det att jag inte får nån sån reklam i mobilen. På datorn har jag skript- och reklamblockerare så det är rena Fort Knox, men mobilen har inget. Ändå har jag hittills inte sett detta.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

@stavhammar, varför verkar du/ni strunta i MG ?

 

Du har inte varit inne på MG på hela veckan (inte sedan i måndags), inte heller återkommit - trots frågor - om vad som gjordes "i torsdags". Om det ens gjordes någonting alls, vilket väl är det mest troliga eftersom ingenting förbättrades....

 

Kanske skulle behöva påminna om att det inte är du/ni som ger MG intäkter. MG finns enbart p.g.a. forumdeltagarnas aktiviteter.

😠

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)
11 minuter sedan skrev IngemarE:

Kanske skulle behöva påminna om att det inte är du/ni som ger MG intäkter. MG finns enbart p.g.a. forumdeltagarnas aktiviteter.

😠

Även forumadministratörer kan få ta semester ibland tänker jag, så var inte så hård så här i semestertider. Jag åkte lite båt och sket i forumet några dagar, bra för alla tror jag, kanske @stavhammar gjorde samma 😊

Redigerad av Peter_K
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

Vad ni än gör, klicka inte på reklamen om annonsblockerare. Dessa installeras i era webbläsare och får då tillgång till er dator (vid installation kommer ni att klicka på ett godkännande - det ser inte så farligt ut - ha ha ha). Tillse att INGA "tillägg" är installerade i era webbläsare. Reklamskiten kommer inte att försvinna. Jag bemödar mig på varje installation (jag har många datorer, webbläsare, virtuella masiner etc) att klicka "reject" på alla kakor. Skärmbilderna ovan indikerar att det faktisk funkar. Jag har inte alls samma idiotier i mina datorer som jag ser ovan. Två av mina burkar har bara tomma fyrkanter för att google vet inte vad de skall visa mig. Den här skiten kan inte undvikas. Håller dock medom att MG borde redogöra för var intäkter kommer från så att vi vet - men MG har ju aldrig lovat mig att vara fattiga för att jag ska ha det bra. Som någon ovan skriver - det är BRA inlägg (till 90% av 5%) som gör MG. Om dessa skribenter (5%-arna) tröttnar då har MG problem. Det fattar nog "stavhammar" som balanserar...

Redigerad av Dany_ms
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Maringuiden väljer att inte bry sig om oss användare.

 

Fortfarande är den mycket irriterande heltäckande reklamen kvar.

 

Nu anmäler jag inlägget!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)
6 timmar sedan skrev Mackey:

Nu anmäler jag inlägget!

Lugn och fin. Hetsa inte upp Dig. MG behöver intäkterna från Google. MG omsatte år 2022 244' med ett resultat -285'.

 

Bakom denna annonsen kan Du finna tröst... 😄

 

IMG_3407.thumb.PNG.3679889758c3859ca72aa6c2ef947d4f.PNG

 

Stavning.

Redigerad av Volvo_Penta
  • Haha 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej på er!

 

Jag har inte haft tid till att ta hand om detta.

Men har utrett varför. Goggles automatiska experiment.

Vignette annonser är det säkert mer pengar i men jag tycker väldigt illa om sådana. Så dessa skall bort. Tror jag har luckor imorgon. Semester blir det senare.

 

//stavhammar

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
12 minuter sedan skrev stavhammar:

Hej på er!

 

Jag har inte haft tid till att ta hand om detta.

Men har utrett varför. Goggles automatiska experiment.

Vignette annonser är det säkert mer pengar i men jag tycker väldigt illa om sådana. Så dessa skall bort. Tror jag har luckor imorgon. Semester blir det senare.

 

//stavhammar

Vad bra!

Nu har jag fått upp Peugeots reklam många gånger, X:et i den lilla reklamrutan är så litet (i min Ipad) att det inte bara går att trycka på det mad normalstora fingertoppar, så hela annonsen öppnas. Det blir lingen fingertoppskänsla…

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan skrev stavhammar:

Goggles automatiska experiment.

Jasså? Eftersom MG har såväl anchor ads som side rail ads på hemsidan har nog samma administratör även kryssat i rutan för Vignette ads (overlay-annonser)...

 

Samtliga dessa tre annonskategorier, anchor ads/side rail ads/vignette ads, administreras ju på samma ställe i AdSense.

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
2024-07-14 vid 15:52 skrev Volvo_Penta:

Jasså? Eftersom MG har såväl anchor ads som side rail ads på hemsidan har nog samma administratör även kryssat i rutan för Vignette ads (overlay-annonser)...

 

Samtliga dessa tre annonskategorier, anchor ads/side rail ads/vignette ads, administreras ju på samma ställe i AdSense.

 

Det är korrekt men det är lite olika ställen. Men i detta fallet var det Googles experiment som "valdes automatisk". 31% högre intäkt på dessa så det innebar givetvis att Google så mer pengar till dom 🙂

 

Jag har inaktiverat dessa helt nu för dom gillar jag inte.

Det går att anpassa dom med frekvens per session idag men det väljer vi bort.

 

overlay.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej

 

Jag har inaktiverat dom förhatliga Överlagringsannonserna nu.

Detta kan ta upp till en timme för att slå igen för alla besökare.

 

Om det dyker upp nya fulingar som är oönskade så skicka PM eller maila mikael.stavhammar etc.

 

Trevlig måndag! 

  • Gilla 2
  • Tack 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...