Zaphir 57 Postad 3 November , 2023 (redigerade) hej har samlat på mig för mycket och behöver plats. det är ett motorblock med lite grejer på och vid sidan om. har kanske en köpare på g men vet absolut noll om vad värdet kan vara. har inte testat att dra runt den men olja är kvar och ser bra ut. sitter kopplat ett Morsereglage och kyllimpa NG och kan inte se tecken på läcka. har någon här någon aning om vad jag ska ta betalt? mvh arni Redigerad 3 November , 2023 av Zaphir Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeMyselfAndI 2 Postad 16 December , 2023 Då den inte går att starta upp så beror nog värdet på vilka delar som finns kvar och i vilket skick dessa är i. En likadan helt komplett motor i bra (startar och komplett) skick såldes nyligen på en auktion för 4000kr (exkl. moms och slagavgift), vilket kan ge en indikation för din prissättning. https://rekoauktioner.se/auktion/samlingsauktion-18/11/18/vattenpump-brandpump-dräneringspump/39 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 16 December , 2023 19 minuter sedan skrev MeMyselfAndI: Då den inte går att starta upp så beror nog värdet på vilka delar som finns kvar och i vilket skick dessa är i. En likadan helt komplett motor i bra (startar och komplett) skick såldes nyligen på en auktion för 4000kr (exkl. moms och slagavgift), vilket kan ge en indikation för din prissättning. https://rekoauktioner.se/auktion/samlingsauktion-18/11/18/vattenpump-brandpump-dräneringspump/39 började plocka ner den igår och ser att delarna ser väldigt bra ut. delarna för sig är ju inte så billiga direkt la ut en annons på marcetplace på faceboken och fick en förfrågan på kyllimpan. började se mig omkring på nätet och ser att dom kostar några tusenlappar tycker du att 1500 är för mkt? med tillhörande ny packning? jag vill inte sälja alldeles för billigt heller. undrar var gränsen går till att man borde skämmas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeMyselfAndI 2 Postad 16 December , 2023 Jag vet inte hur kyllimpan fungerar och ser ut för just för Nils G, men väl fungerande grejer från Bowman kan ge lite stålar. Men då det gäller kylningen ska de vara trycktestade så att värmeväxlaren är okej. Bäst betalt får man väl för delarna som har med marinkonverteringen att göra, typ värmeväxlaren.Det bästa är väl att plock isär och lägga upp sak för sak på marketplace e.dyl och se till att tagga "ford 2712e" så att dom som söker hittar. Lycka till 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser