Ormudden 0 Postad 1 November , 2023 Tänkte bara lufta en fråga. Har en motor som nämns ovan , böt olja å filter i våras men bestämde mig för lämna in motorn på service då jag märkte att den läckte lite olja. Hade då kört putrande i 15 min...motorn låter hur bra som helst så inga problem. Säger då till marinan om detta och de tar sig an jobbet , i augusti får jag tillbaka motor och båt (ef deras testkörning) "motorn går hur bra som helst" får jag till mig. Hämtar båt å motor och hinner bara starta å köra 20m då motorn låter fördjävligt..kontaktar marinan å man kommer ut...varvar motor å hållet på en stund men beslutar att man måste ta med sig båt å motor...Får besked då att motorn skurit och att det är mitt fel att jag körde den i ca 15min innan de fick båten till marinan. Man säger att det är vevstakslagret har skurit på pga dessa 15 min. Men när jag la i båten å ringde marinan direkt så vart det ingen fara att köra till bryggan..även när den skulle tas upp igen. Någon som är kunnig å kan svara om det är rimligt? Jag hade ju fått besked att båten var reparerad å klar och gick mycket bra å var klar för hämtning. Känns som något inte stämmer här. Tacksam för alla svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser