Stinger312 0 Postad 30 Oktober , 2023 Jag skall byta packbox i växelväljaren på mitt vp 290 dp drev och tänkte shimsa in bulten. Jag såg på youtube att dom tog bort alla brickor skruvade in bulten till den fick "kontakt" sedan mätte dom avståndet från locket till bultskallen och satt in rätt antal+1. I verkstadsboken så står det att man skall lägga dit ett shims i taget så länge det inte går att vrida på propelleraxeln? Hur brukar ni göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 30 Oktober , 2023 Följa verkstadshandboken, som är utgiven av tillverkaren av produkten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 1 November , 2023 2023-10-30 vid 11:47 skrev Stinger312: Jag skall byta packbox i växelväljaren på mitt vp 290 dp drev och tänkte shimsa in bulten. Jag såg på youtube att dom tog bort alla brickor skruvade in bulten till den fick "kontakt" sedan mätte dom avståndet från locket till bultskallen och satt in rätt antal+1. I verkstadsboken så står det att man skall lägga dit ett shims i taget så länge det inte går att vrida på propelleraxeln? Hur brukar ni göra? När du knackar ur sprinten som håller växelväljaren, se då till att vara vaksam på vad du gör. Finns några fallgropar som kan bli dyrköpta. Följ noga tillverkarens instruktioner. // P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stinger312 0 Postad 1 November , 2023 Jag följde tillverkarens instruktioner men sprinten skar så det blev dyrköpt. Komplett växelmekanism skall inhandlas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 1 November , 2023 14 minuter sedan skrev Stinger312: Jag följde tillverkarens instruktioner men sprinten skar så det blev dyrköpt. Komplett växelmekanism skall inhandlas. Ajajaj den är inte rolig den. Använd långa sprinten ej den korta, då har du alltid möjlighet få tag i den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 1 November , 2023 Vad är det för "sprint# som kan skära på ett 290-drev? Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stinger312 0 Postad 1 November , 2023 Spännstiftet som sitter igenom växelväljaren och pinnen till växellägena. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 1 November , 2023 Rörstiftet driver man ner genom pinnen och drar ut pinnen. Sen tar man upp rörstiftet med en magnet. Vid återmontering kollar man med en lagom dorn att hålet är rätt innan rörstiftet slås i. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stinger312 0 Postad 2 November , 2023 Jag vet hur man driver ut rörstift och vilka verktyg man skall ha men efter en bit gick den snett och sedan var det lögn i helvete att komma vidare tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 105 Postad 2 November , 2023 Behöver du delar har jag ett 290 DP liggandes. Tror jag behåller underhuset men överdelen kan du få billigt 😉 Bor utanför Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser