Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
bemek

Enkät mm smbf

Rekommendera Poster

ohoj! någon som svarat på enkäten, synpunkter tips?

började fylla i men kändes inte ok.. brukar inte svara medvetet "fel" 

skärg.stiftelsen har börjat utveckla verksamheten,som det heter så.. 

är väl fler på forumet  som rör sig i ostliga kustvatten skriv gärna här jag ville backa i frågeformuläret men det går inte..

stiftelse är en stor aktör men hur servicen ser ut i framtiden vet jag inte, det handlar även om arbetstillfälllen tillgänglighet mm arbetsmiljö ?inte minst.

B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
28 minuter sedan skrev bemek:

ohoj! någon som svarat på enkäten, synpunkter tips?

började fylla i men kändes inte ok.. brukar inte svara medvetet "fel" 

skärg.stiftelsen har börjat utveckla verksamheten,som det heter så.. 

är väl fler på forumet  som rör sig i ostliga kustvatten skriv gärna här jag ville backa i frågeformuläret men det går inte..

stiftelse är en stor aktör men hur servicen ser ut i framtiden vet jag inte, det handlar även om arbetstillfälllen tillgänglighet mm arbetsmiljö ?inte minst.

B

Vad är det för enkät du avser???

Att Skärgårdsstiftelsen "utvecklar" verksamheten är maktspråk för "avvecklar/försämrar". Det har varit rätt mycket debatt/synpunkter på omdaningen i bl.a. tidningen "Skärgården" om vad detta kommer att innebära för de skärgårdsboende och det rörliga friluftslivet.

Skärgårdsbor är ofta mångsysslare som har många aktiviteter/jobb för att klara försörjningen ute i den glesbygd som stora delar av skärgården är. Ett av Skärgårdsstiftelsens mål när stiftelsen bildades var att bidra till del av denna sysselsättning för skärgårdsbor. Detta mål är numera helt förändrat. Stiftelsens arbetsstyrkor ska utgå från tre centrala platser på fastlandet för att därifrån köra ut i områdena och genomföra sin service. Detta heter på fint språk "service i omdaning" https://skargardsstiftelsen.se/var-verksamhet/skargardsstiftelsens-service/service-i-omdaning/

Vad gäller servicenivån i skärgården så kommer de fritidsbåtsägare som rör sig utanför de mest centrala delarna av skärgården snart att behöva vänja sig vid en skräpigare miljö. Skärgårdsstiftelsen håller på att "kategorisera" sina områden. Hög servicenivå är dit du kan köra bil. Medelhög servicenivå är dit du kan åka Vaxholmsbåt. Dit du behöver egen båt för att ta dig kommer servicen att försvinna. https://skargardsstiftelsen.se/var-verksamhet/skargardsstiftelsens-service/kategorisering-av-omraden/

Jag uppmärksammades på detta redan i höstas vid övernattning i de välbesökta vikar på östra sidan av Björnö. De två sopmajor som finns vid de två vikarna var igenbommade. Besökare hänvisades till service på västra sidan av reservatet (ca 3 km bort) för att kasta sopor o besöka toa. Gissa om det redan var välsnitslat i buskarna en bit bakom sopmajan....

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack mycket bra inlägg

smbf skickade till mig :

Hej,

Skärgårdsstiftelsens verksamhet i Stockholms skärgård är viktig för Saltsjön-Mälarens Båtförbund och våra båtklubbsmedlemmar och därför hjälper vi Skärgårdsstiftelsen med att sprida den här enkäten om din eventuella vistelse på deras områden under sommaren/hösten 2023.

Du får enkäten eftersom du är registrerad medlem i en av Saltsjön Mälarens Båtförbunds medlemsklubbar.

Företaget Xtreme Insight har fått i uppdrag att genomföra undersökningen som är ett samarbete mellan SMBF och Skärgårdsstiftelsen.

Det är värdefullt för oss att du tar dig tid att besvara enkäten. Det tar cirka 2 minuter och dina svar behandlas helt anonymt.

slut citat

vet inte hur smbf själva arbetar med våra intressen ,får läsa på B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...