Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Ludden

Termic-Värmare som lägger av..

Rekommendera Poster

Hej!

Min värmare en Thermo 2500 vill inte var med längre nu när man behöver den som bäst.

När jag trycker igång den lyser den röda lampan ca 1 sekund för att sedan slockna och pumpen stannar. Jag såg även att den gröna fläktlampan lyste väldigt svagt när värmaren var helt avstängd, vet inte om den gjorde det innan värmaren började krångla.  Det är den här värmaren jag har: http://www.varmedoktorn.net/uploads/2500.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har gjort lite modifieringar och renoverat min Thermo2500 själv. Den fungerar bra nu. Är du händig, kan du fixa det själv. Om inte, kan säkert Bil- och båtvärmedoktorn i Spånga hjälpa dig. Om du mailar en e-postadress dit jag kan skicka ritningar på elektronik och kopplingsschema som jag själv ritat upp, så delar jag gärna med mig. Dock är jag inte hemma nu och har inte filerna här. Är åter i stan om ca en vecka. Ditt problem låter som krypströmmar, samt att glödpiralen inte får tillräckligt med ström för att bli ordentligt het. Eller så är br.pumpsmembranet trasigt. Kommer det fotogen i returledningen? Många fel möjliga. Må gott! /Olof

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte att det är fel på varken pump eller glödspiral felet liger nog i kretskortet som styr glödmingen och pumpen. När jag slår på värmaren så går pumpen tre fyra slag sen stannar den och den röda dioden slocknar, fläkten fortsätter att gå. När jag sedan slår av så går fläkten tre fyra minuter trots att värmaren inte tände. Det vore väldigt vänligt om du vill skicka ditt kopplingsschema. 

/Janne.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis samma problem med min!

Får man vara med här och snylta till sig några goda råd? 8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2005-08-10 vid 11:30 skrev Olof_M:

Hej!

Jag har gjort lite modifieringar och renoverat min Thermo2500 själv. Den fungerar bra nu. Är du händig, kan du fixa det själv. Om inte, kan säkert Bil- och båtvärmedoktorn i Spånga hjälpa dig. Om du mailar en e-postadress dit jag kan skicka ritningar på elektronik och kopplingsschema som jag själv ritat upp, så delar jag gärna med mig. Dock är jag inte hemma nu och har inte filerna här. Är åter i stan om ca en vecka. Ditt problem låter som krypströmmar, samt att glödpiralen inte får tillräckligt med ström för att bli ordentligt het. Eller så är br.pumpsmembranet trasigt. Kommer det fotogen i returledningen? Många fel möjliga. Må gott! /Olof

hej kan jag få de som du har ritat själv? hoppas du har kvar de. mvh James    jimiavs@gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...