50sman 55 Postad 21 September , 2023 Helloj. Jag tillhör de som det smärtar i när råd blir att byta "hela". På min startmotor har 2 st tänder lossnat och svaret jag fick från en båtmotorreparatör var att det är kört - byt hela. Nu är jag av -66 årskull och därmed uppfödd med att allt går att fixa. Jag har ingen "trång" finansiell situation så det är mer av principen att inte bara "slit-å-slänga" utan laga om det går (på ngt vis tror jag att man är mer sustainable och bidrar). När jag kollar så är det bara en mutter som skall av så det borde vara gabska geshwint att fixa. Problemet är att jag inte hittar den sida jag hade förr med sprängskisser. Så har ngn själ därute några förslag? Har för mig att det fanns ett ställe i gtb som hade begagnat? Så här heter parten: DRIVE-PINION 802587T01 Hittar på e-bay men US och då blir frakten som den blir. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 21 September , 2023 Här verkar vara någon ersättningsvariant, från Grekland. https://bhmarine.com/shop/outboard-parts/force-chrysler-outboard-parts/force-chrysler-electrics/mercury-mariner-force-75hp-140hp-9teeth-starter-drive-r-o-802587-819222-f15175/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
50sman 55 Postad 8 Oktober , 2023 Hittade en hos startmotor.se. Superföretag. Ringde och innan jag knappt hann säga något annat än mercury -98 så "10 kuggar till mercan- det har vi". Snabba som attan - tog 1 dag och så fick man både reklampenna och block ;):) 495 kr och nu funkar startmotor perfekt. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser