Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
Mataba

Vatten i vänster sida av dubbelskrov på en Örnvik 510 CLX

Rekommendera Poster

Hej alla motorbåtsvänner

Tog upp min Örnvik 510 CLX årsmodell 2001 och när jag kom hem och parkerade kärran med båten på, så gick jag runt och inspekterade och skakade på båten. Till min förvåning så hörde jag ett kluckande ljud av vatten på Vänster sida fram (sett från aktern),. Har googlat på svenska och engelska om detta. Dyvikan är urskruvad och inget kommer från de rören som ligger i botten på båten. Har kollat med avloppsrensaren och inget blockerat. När jag skakar på båten så kluckar det i vänster sida och ner mot kölen. Det låter som mycket vatten, men det vet man ju inte. Vill nu inte springa och borra en massa hål i skrovet på insidan för att hitta var vattnet finns. Vill gärna veta om det finns någon som kan tipsa om hur jag ska göra. Jag kan borra och sätta i en inspektionslucka, men då vill jag ju hitta vatten och inte flytskum. Någon som kan hjälpa i ärendet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag sett åtminstone ett par trådar till om just Örnvik 510 CLX med vatten mellan skrovhalvorna. Och om jag minns rätt så tömmer dyvikan lustigt nog bara utrymmet i aktern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denna medlem hade 2011 samma problem som  du sök på detta i Maringuiden Vatten i dubbelskrovet örnvik510 clx så hittar du hans inlägg hur han löste problemet hans användarnamn är Havsmusen med endast 3 inlägg

/Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...