Effe 0 Postad 14 September , 2023 Köpte en fiskebåt via blocket och inser när jag tar hem den och tvättar den ren kör ner till rampen lägger i han åker parkerar bilen och släpet kommer tillbaka då tar han in vatten på en av lagningar som dök upp efter en rejäl tvätt av båten dagen innan. Nu ska jag laga den och vet inte hur lång tid den ska ligga uppochner innan jag kan påbörja arbetet. Den är under tak och ingen risk för regn där inte. Nu så har den legat där i 3 dagar och ska åka dit för en kontroll på fuktighet. Lagningar som är gjorda är i golvet alltså under vattenlinjen. Ska jag såga bort den gamla och hålla mig någon centimeter utanför gamla lagningen eller ska jag bara slipa runt den och påbörja lagningen? Hur länge bör jag vänta med att börja lagningen med tanke på fukten i fibrer där? Hur länge ska jag vänta när jag lagt på glasfiberväv och polyester innan jag rollar över topcoat? Ska jag slipa nya lagningen innan topcoat eller ska jag bara rolla över? Ha det bäst allesammans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s841 66 Postad 14 September , 2023 (redigerade) Tycker inte det att den ser ut som en ribb/gummibåt så du får nog mer och bättre hjälp på "Bygg och renovera" Redigerad 14 September , 2023 av s841 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser