Gå till innehåll
måndag 30 december 2024
Effe

Dags att laga båten

Rekommendera Poster

Köpte en fiskebåt via blocket och inser när jag tar hem den och tvättar den ren kör ner till rampen lägger i han åker parkerar bilen och släpet kommer tillbaka då tar han in vatten på en av lagningar som dök upp efter en rejäl tvätt av båten dagen innan. Nu ska jag laga den och vet inte hur lång tid den ska ligga uppochner innan jag kan påbörja arbetet. Den är under tak och ingen risk för regn där inte. Nu så har den legat där i 3 dagar och ska åka dit för en kontroll på fuktighet. Lagningar som är gjorda är i golvet alltså under vattenlinjen. Ska jag såga bort den gamla och hålla mig någon centimeter utanför gamla lagningen eller ska jag bara slipa runt den och påbörja lagningen? Hur länge bör jag vänta med att börja lagningen med tanke på fukten i fibrer där? Hur länge ska jag vänta när jag lagt på glasfiberväv och polyester innan jag rollar över topcoat? Ska jag slipa nya lagningen innan topcoat eller ska jag bara rolla över? Ha det bäst allesammans 

IMG_9429.jpeg

IMG_9428.jpeg

IMG_9427.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det att den ser ut som en ribb/gummibåt så du får nog mer och bättre hjälp på "Bygg och renovera"

Redigerad av s841

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...