Mange249 491 Postad 13 September , 2023 Jag såg på Praktiskt båtägande att det har kommit en press från Polyropes som andas och därmed sägs motverka mögel. Tekniken kommer från jordbruket och verkar vara testad. Det låter bra, någon som har lite mer info eller tankar kring produkten? https://www.praktisktbatagande.se/gor-det-sjalv/ny-batprodukt-en-presenning-utan-vindfang Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 102 Postad 13 September , 2023 (redigerade) Heter baltäckningsduk och är nog ganska smart. I o m att de är ganska billiga i förhållande till riktiga presenningar kan det vara värt att testa när tillfället dyker upp. Men på känt SVT-maner måste man ju säga att det finns andra leverantörer.... 😉 Redigerad 13 September , 2023 av Janne_G 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 13 September , 2023 Berätta gärna mer om andra leverantörer För mig är det nog dags för ny press och jag har problem med mögel med nuvarande täckning. Det är kondens som ställer till det och även om dubbla pressar minskat problemet avsevärt, så kvarstår det som bildas på den kalla aluställningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser