Robbn 3 Postad 7 September , 2023 Någon som har en bra guide för att detta? Går dem att renovera eller är det byte av hela knuten som gäller? 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasVikhog 137 Postad 7 September , 2023 Byt! De består att kors med inbyggda nållager (=rullager med liten diameter => de rullar fort). Visst kan du byta nålarna/pinnarna och kopparna, men rullbanan på korsdelen är lika påverkad av slitage (överbelastning av möjligt yt-tryck). Ett nållager har en linjekontakt, vilket innebär oändligt liten yta - tills den deformeras. Deformationen ger större yta, men deformationen leder till utmattning av materialet i ytan. Byt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbn 3 Postad 8 September , 2023 Någon som har tips var dem säljs för humana priser? 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 8 September , 2023 hela knuten? nej inte hela axeln med knutkors. men såklart hela knutkorsen . tag bort dom gamla mät mm sök knutar på bilsidan Norrlands custom kanske har. B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 9 September , 2023 Det finns knutar av två fabrikat på DPS-M. GKN och Rockwell. Penta säljer inga knutkors till GKN. Bara hela axlar. Till Rockwell säljer de knutkors till det facila priset av 2450:- styck. Crom marin har till båda sorterna för 329:- respektive 499:- styck. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser