Tavo 0 Postad 4 September , 2023 Hej, Dum fråga kanske, men kan man byta växelhusolja på ett bravo 3 drev efter man monterat bort det från båten? Tänkte ta hem drevet och byta anoder bland annat och tänkte då passa på att byta växelhusoljan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 4 September , 2023 Hej det går utmärkt, fyll på nerifrån om allt verkar ok.fyll upp till nivåpluggen den på sidan passa på att städa inuti drevoljebehållaren, den fyller du när drevet är påmonterat B 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tavo 0 Postad 5 September , 2023 11 hours ago, bemek said: Hej det går utmärkt, fyll på nerifrån om allt verkar ok.fyll upp till nivåpluggen den på sidan passa på att städa inuti drevoljebehållaren, den fyller du när drevet är påmonterat B Hur tömmer jag den? Samma som med motrorn, med någon slags pump? Behöver klämma kabeln uppe vid motorn antar jag så det inte fortsätter rinna olja när jag tagit bort drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SkeppOhoy 48 Postad 5 September , 2023 I denna äldre tråd finns länk till youtube klipp hur du går tillväga för att ta bort drevet samt för att montera det. Hoppas det hjälper dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser