Niklas-ES 40 Postad 28 Augusti , 2023 Hej. Håller på att ställa iordning min båtvagn, av någon anledning saknar jag vaddering/skydd på ena stöttan efter sjösättning. Något som har något tips vad jag kan finna dyligt som inte kostar en mindre förmögenhet, då det är några lager som används på vagnen. Bifogar bild på de sitter kvar på annan stötta. Dom är 1 cm tjock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FIATX19 158 Postad 28 Augusti , 2023 Gummimattor till bil som du skär i delar kanske. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 28 Augusti , 2023 Biltema. https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/motordelar/oljepluggspackningar/gummiduk-250-x-300mm-2000017978 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 496 Postad 28 Augusti , 2023 55 minuter sedan skrev Niklas-ES: Hej. Håller på att ställa iordning min båtvagn, av någon anledning saknar jag vaddering/skydd på ena stöttan efter sjösättning. Något som har något tips vad jag kan finna dyligt som inte kostar en mindre förmögenhet, då det är några lager som används på vagnen. Bifogar bild på de sitter kvar på annan stötta. Dom är 1 cm tjock. Det du har idag är med stor sannolikhet delar från uttjänta transportband. Så beroende på var du bor skulle jag kolla om det finns någon firma som använder eller tillverkar sådana. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 882 Postad 28 Augusti , 2023 3 timmar sedan skrev Niklas-ES: - - - Något som har något tips vad jag kan finna dyligt som inte kostar en mindre förmögenhet, då det är några lager som används på vagnen. Bifogar bild på de sitter kvar på annan stötta. Dom är 1 cm tjock. Uttjänt bildäck där du skär ut slitbanan... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 29 Augusti , 2023 Ett annat alternativ kan väl kanske vara sk. bryggfendrar om dom inte är för tjocka? https://www.biltema.se/bat/fortojning/fendrar/bryggfender-1-m-2000034107 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 219 Postad 29 Augusti , 2023 (redigerade) En begagnad handledare för en rulltrappa kan nog fungera. Leta hos någon firma som håller på med rulltrappor. Alternativt ett begagnat ransportband av gummi. Redigerad 29 Augusti , 2023 av per_62 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 29 Augusti , 2023 Varför inte en träkloss? 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-ES 40 Postad 29 Augusti , 2023 (redigerade) Tack för alla svar, tanken var att bygga höjden med en träbit och sedan gummi. Har nu fått tag på gummi så det räcker och blir över. Redigerad 29 Augusti , 2023 av Niklas-ES 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser