Boatjunkie 1 Postad 27 Augusti , 2023 Har köpt en Flipper 640 DC -18 som jag ämnar att sätta dit en dusch i på badbryggan samt blandare i vasken. Fanns ju som tillval när den beställdes ny. Någon som har gjort denna eftermontering och har några tips på vad man skall köpa för grejor? Vart drar man tex avloppet i vasken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 27 Augusti , 2023 (redigerade) Jag bytte från en enkelkran med bara kallvatten vid handfatet till en engreppsblandare, jag köpte en en liten sådan på Jula. En sådan här blandare, gissningsvis en tusenlapp billigare än i båttillbehörsbutiken. Möjligen byter jag till en "julablandare" även vid diskbänken. Det blev en T-koppling på befintlig varmvattenslang någonstans efter vv-beredaren och slangdragning i en någorlunda tom kabelkanal. Nu har jag ju ingen Flipper, så slangdragningen blir säkert annorlunda i din båt. Några dagar efter det att jag hade köpt båten körde jag med en hålsåg i sargen ovanför avbärarlisten (på insidan i min båt som har nedsänkt akterdäck) och monterade där en infälld blandare, samt ett infällt duschhandtag med slang. Härifrån nya slangar i motorrummet bort mot vv-beredraren där det skarvades med T-kopplingar mot befintliga varm- och kallvattenslangar. Dessa båda runda infällda blandare och duschmunstycken köpte jag i båttillbehörsbutiken. Om det funnits en sådan här när jag köpte mina grejer så hade jag valt en sådan, nu har jag två separata "hål" ett för blandaren och ett för duschmunstycket med tillhörande slang. Om jag använt alla delar av tankemaskineriet i hjärnan hade jag lagt varmvattenslangen till handfatet i en rörisolering, nu måste jag tappa vatten en lång stund innan det varma kommer fram. Redigerad 27 Augusti , 2023 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser