Storsjobusen 11 Postad 22 Augusti , 2023 (redigerade) Hej! Tänkte berätta om ett "litet" projekt med en AQ170. Efter att topplockspackningen blåst på 1:an, och inspektion av kolvar/cylinderlopp så blev det borrning, fix topplock, ny kam och lager. har ju velat haft lite mer kraft, så jag monterade 3 st Fajs 45 dcoe, här är några bilder från resultatet Redigerad 22 Augusti , 2023 av Storsjobusen 6 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
touchwood 120 Postad 23 Augusti , 2023 Snyggt, kul och höra hur den går sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storsjobusen 11 Postad 23 Augusti , 2023 1 timme sedan skrev touchwood: Snyggt, kul och höra hur den går sedan. Ja, det gick över förväntan, har bara ett clip från första start på släpvangnen😎 received_574947018136869.mp4 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 23 Augusti , 2023 Fajs, är det någon Weberkopia? Det var många år sen jag hade något med förgasare så jag har inte hängt med i den svängen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 23 Augusti , 2023 3 timmar sedan skrev Storsjobusen: Ja, det gick över förväntan, har bara ett clip från första start på släpvangnen😎 received_574947018136869.mp4 Trevliga maskiner när dom fungerar. Enkla och bra styrka i dom (har haft i en båt). Men om du nu har renoverat den, varför kör du inte med en värmeväxlare så den ej rostar sönder? Ps: har en om intresse finns😉. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storsjobusen 11 Postad 23 Augusti , 2023 58 minuter sedan skrev Makro: Fajs, är det någon Weberkopia? Det var många år sen jag hade något med förgasare så jag har inte hängt med i den svängen Jepp! Frågade lite folkracefolk, dom tyckte att dom va OK, 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 718 Postad 23 Augusti , 2023 1 timme sedan skrev Makro: Fajs, är det någon Weberkopia? Fajs är en Kina-Weber. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser