Gå till innehåll
måndag 03 mars 2025

Rekommendera Poster

Hej,

blivit med inombordare och jag undrar hur jag testar länspumpen? Det är typ snustorrt överallt och jag antar att jag bara behöver fylla upp med rent vatten så skall den gå igång? Är det något jag behöver tänka på förutom att jag skall undvika att spola ned hela motorutrymmet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta loss den & lägg i en bytta med vatten om du kommer åt den? Antar att den sitter fast i ett fäste? Finns lite olika modeller så att säga….. Har du separat nivåvakt, inbyggd eller kanske helt enkelt utan nivåvakt? Hur ser din strömbrytare ut vid förarplatsen eller har du direktkopplat utan strömbrytare? En bild ger oftast mest svar. Om du inte får loss den, försök bygga en liten vall så du slipper använda så mycket vatten. Om den har separat nivåvakt så kan du ju simulera vatten genom att lyfta(vippa) på nivåvakten som den hade gjort om vatten pressat upp den. Då hör du iaf om pumpen går igång. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns väldigt besvärligt att nå den. Sitter/ligger (jag antar att den är infäst på något sätt) dikt an mot akterspegeln bakom motorn. Det går nog att krångla sig in om jag tar bort ankarkättingplastbacken. Eventuellt.

Jag har tre strömbrytare vid förarplatsen. Alla omärkta. 🤷🏼‍♂️. En är antagligen för lanternorna misstänker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan väl konstatera om ditt antagande stämmer...?

Alltså om lantärnorna lyser vid manövrering av en strömbrytare.

Då har du sedan två kvar.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...