Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
  • 0
Andy_89

Skruvar eller nitar i plastdetaljer?

Fråga

Hej

Jag har köpt dynor till fören då dessa inte fanns från början i just min båt och undrar om någon vet vad funkar bäst vad det gäller tryckknappar för att fästa dynorna?

Först var jag inne på skruv men är lite osäker om plasten kan spricka med tiden? Alternativt nitar som är lite längre iom att plasten är runt 3,5mm tjock på luckorna på sidorna och runt 5mm tjock vid luckan till stuvfacket i fören.

I aktern ser jag ingen skruv på befintliga tryckknappar så jag gissar på nitar även om plasten är tjock och inget syns på undersidan.

Sen är frågan om man lyckas trycka ordentligt med don och hammare eller om speciell tång behövs…

Vad säger ni?

IMG_1312.png

IMG_1313.png

IMG_1306.jpeg

IMG_1305.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

• 0

Har inget svar på dina frågor men om du vill slippa att borra i båten så kan du använda några remsor med kardborreband för att hålla dina dynor på plats, har sett det på andra båtar där det fungerat bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0
7 minuter sedan skrev touchwood:

Har inget svar på dina frågor men om du vill slippa att borra i båten så kan du använda några remsor med kardborreband för att hålla dina dynor på plats, har sett det på andra båtar där det fungerat bra.

Hmm tack, det låter ju inte dumt alls! Det sitter faktiskt en bit kardborreband på baksidan för att dynorna ska sitta fast men tog faktiskt för givet att de där tryckknapparna behövs också. Det kanske inte gör det så slipper jag borra! 😉

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Ja dom dynorna jag såg satt hårt, man fick faktiskt ta i lite för att få loss dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...