Highnose 0 Postad 17 Augusti , 2023 Hej! Skulle gärna få veta vad ni ägare till Scand Adriatic 27 har att berätta om för o nackdelar med båten. Är just nu intresserad o överväger köp av en dieseldriven sådan. Ge mig så mycket input som möjligt för att göra mitt beslut lättare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 20 Augusti , 2023 (redigerade) Om båtens planering passar era behov kan du ju kolla själv för jag antar att du/ni har funderat igenom hur ni vill ha det och vilka krv som finns? I övrigt så är ju drivlina och elektrisk utrustning den samma som i andra båtar och då underlättar det om du nämner vad den aktuella båten har för grejer. Annars är ju Adriaticen en planande båt som körs i max 5-7 knop deplacementsfart eller i planing 20-22+ knop övriga hastigheter river sjö och ökar bränsleförbrukningen kraftigt. Det jag inte tycker är så trevligt med Scand 27 Adriatic och liknande båtar är midcabinen. Till barn duger det men att själv krypa in på knä i ett hål från salongen känns inte roligt, då föredrar jag båtar med ett ”förmak” som oftast också har dörr till midcabinen. Redigerad 20 Augusti , 2023 av Makro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser