Qetuop 12 Postad 17 Augusti , 2023 Hej! Mercury 115hk från 01, ryker och har inte kraft nog att ta sig upp i planing, något som inte varit ett problem tidigare. Ett känt fel som jag känner till är att motorn har dåliga packningar vid förgasarna, där den tjuvar luft, och därav går lite ojämnt på tomgång. Vad kan mina problem bero på? Ställer packningarna till det med kraft-tappet? Vad beror den mängden rök som uppstår på? Ryker betydligt mer än förra säsongen, video på röken ovan. Tack på förhand för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 17 Augusti , 2023 Prova med frisk bensin i separat dunk. Det gjorde jag och fick bort problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 17 Augusti , 2023 Se text ovan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Qetuop 12 Postad 17 Augusti , 2023 22 minuter sedan skrev Jorgen01: Prova med frisk bensin i separat dunk. Det gjorde jag och fick bort problemet. 21 minuter sedan skrev Jorgen01: Se text ovan. Hahahaha där ligger jag i lä. Ska testa det! Hade du även problem med kraft i motorn eller "bara" röken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 17 Augusti , 2023 3 timmar sedan skrev Qetuop: Hahahaha där ligger jag i lä. Ska testa det! Hade du även problem med kraft i motorn eller "bara" röken? Fanns ingen kraft als och gick ej på alla cylindrar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Qetuop 12 Postad 17 Augusti , 2023 1 timme sedan skrev Jorgen01: Fanns ingen kraft als och gick ej på alla cylindrar. Och det löste sig med färskt bränsle? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 17 Augusti , 2023 7 minuter sedan skrev Qetuop: Och det löste sig med färskt bränsle? Japp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser