Gå till innehåll
fredag 18 oktober 2024
Bamse8

Airmar ST300 P371 HS

Rekommendera Poster

Hur koppla in denne till plottern? Vilka trådar tillhör fart och tempgivare? Det står ingenting i givarens manual.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Bamse8:

Hur koppla in denne till plottern? Vilka trådar tillhör fart och tempgivare? Det står ingenting i givarens manual.

Av manualen framgår:  Refer to the instrument owner’s manual to connect the sensor
to the instrument.

 

Så du måste läsa manualen för ditt presentationsinstrument för att få ihop anslutningarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan skrev Lintott:

Av manualen framgår:  Refer to the instrument owner’s manual to connect the sensor
to the instrument.

 

Så du måste läsa manualen för ditt presentationsinstrument för att få ihop anslutningarna.

Jo men nmea-sladden från plottern har inte samma färgar på trådarna som givarens. Kan det vara så att temp och fart går på samma trådar så att enbart 2 trådar behöver kopplas i plottern? Plotterns manual visar vilka trådar som är in/ut men givarens manual visar ingenting o jag vill ju inte riskera att bränna av nått i plottern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Bamse8:

Jo men nmea-sladden från plottern har inte samma färgar på trådarna som givarens. Kan det vara så att temp och fart går på samma trådar så att enbart 2 trådar behöver kopplas i plottern? Plotterns manual visar vilka trådar som är in/ut men givarens manual visar ingenting o jag vill ju inte riskera att bränna av nått i plottern.

Jag tror inte att Airmar ST300 P371 HS är en produkt som kan kopplas direkt mot et NMEA2000-nätverk. Av någon anlednings så anger inte AIRMAR vad det är för kommunikationsgränssnitt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Lintott:

Jag tror inte att Airmar ST300 P371 HS är en produkt som kan kopplas direkt mot et NMEA2000-nätverk. Av någon anlednings så anger inte AIRMAR vad det är för kommunikationsgränssnitt.

 

Korrekt, den kan inte kopplas till NMEA-2000. Specifikationen säger att den skickar 17,000 pulser per NM, dvs den pratar inte något digitalt protokoll alls:

 

image.png.022a5cbe070f23dbcdf146341c7b59c2.png

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att Airmar inte visar vilka trådar som hör till respektive sensorer finner jag mycket märkligt. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...