Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Stormfocken

Avgaskrök MD5

Rekommendera Poster

I helgen la min avgaskrök av, blev dåligt tryck i motorn, avgaser i motorrummet och ruffen och vatten som sprutade ut i motorrummet när man stängde av motorn. En ny kostar ju över 5000 spänn. Men var i stockholmsområdet kan man köpa en begagnad? 

Har läst trådar här på forumet (och googlat) och då hittat Davids mekaniska i Göteborg och MMS i Västerås men inget självklart dyker upp i Stockholmsområdet. Finns det ingen motsvarande Davids mekaniska i eller i närheten av Stockholm?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
36 minuter sedan skrev Stormfocken:

I helgen la min avgaskrök av, blev dåligt tryck i motorn, avgaser i motorrummet och ruffen och vatten som sprutade ut i motorrummet när man stängde av motorn. En ny kostar ju över 5000 spänn. Men var i stockholmsområdet kan man köpa en begagnad? 

Har läst trådar här på forumet (och googlat) och då hittat Davids mekaniska i Göteborg och MMS i Västerås men inget självklart dyker upp i Stockholmsområdet. Finns det ingen motsvarande Davids mekaniska i eller i närheten av Stockholm?

Kolla med Täby Motor AB

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick loss den gamla kröken utan större problem - läste här att det kunde vara svårt- svårast var att få av slangen men det gick till slut.

Nu är en ny (begagnad) på väg från MMS i Västerås (Täby motor hade ingen inne) och jag tänkte sätta dit så snart som möjligt. Men blir lite osäker. Ska man olja eller inte olja maskinskruven innan man skruvar dit den hårt?

Blir väl lättare att få loss i framtiden men vill å andra sidan inte att de lossnar av sig själv.

Och om man oljar dem, funkar det bra med 5-56? Eller kan motorolja (mineral) vara bättre? Eller spelar det kanske inte någon roll?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...