Gäst Sven Postad 8 Augusti , 2005 Ja, ungefär som titeln antyder: hur svårt är det att konvertera från 100-drev till 280-drev? Jag har idag en B20 på ett 100-drev och funderar på att byta till en B23 (som jag kan köpa billigt) på 280-drev. Är det mycket att borra om? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Augusti , 2005 Ursäkta, men jag blir alltid skeptiskt när jag läser billigt. Då brukar, i alla fall jag, alltid betala dyrt för skit något vill bli av med. Men bortsett från det ovan. Så är ett byte innehållande alla nya komponenter inte så svårt. Ett 280 drev är givetvis alltid att föredra framför ett antikt 100. Men det otroliga är att dessa prylar till 100 drev är värda sitt pris i guld. När det gäller B23 motorn så skall du vara på din vakt i första hand på vad beträffar kamrem och zinken i fyrans avgaskanal. lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe_e 0 Postad 23 Augusti , 2005 Vilka komponenter talar du om förutom drevet och skölden? Behövs mer? Vad? Behövs någon typ av konvertering mellan motor och drev? osv... Tack för hjälpen! /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser