Bamse8 5 Postad 8 Augusti , 2023 Visar djup men ingen vattentemp. Har läst manualen men hittar inget om bad-vattentemperaturen. Lite märkligt på en så avancerat apparat. Likaledes kan jag inte ställa in datum. Tid går fint men inte datum. Vad gör jag fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 8 Augusti , 2023 Ang. Vattentemperatur så gäller det ju fört och främst att givaren har temperatursensor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 5 Postad 8 Augusti , 2023 Och hur ser man det tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 8 Augusti , 2023 Vad är det för modell av givare? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 5 Postad 8 Augusti , 2023 Ska titta på det imorn. Hoppas det står nån beteckning på den. Återkommer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 5 Postad 10 Augusti , 2023 (redigerade) på den ene står det AIRMAR Shorty P7 partnr E26021 På den andre står det AIRMAR Shorty ST300 P371 HS partnr E26003 Hoppas att nån av dem har tempgivare inbyggd. Raymarine C120 ska det vara. Redigerad 10 Augusti , 2023 av Bamse8 tillägg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 10 Augusti , 2023 Detta är vad jag hittar. AIRMAR Shorty P7 mäter enbart djup. AIRMAR Shorty ST300 P371 HS mäter hastighet och temperatur, menar den verkligen kopplad till ekolodet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 5 Postad 10 Augusti , 2023 OK då förstår jag. Intressant att fartmätaren ska visa temp. Jo ST300 visar fart genom vattnet men ingen temperatur...kanske har tempmätaren lagt av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 5 Postad 14 Augusti , 2023 ST300 har endast två trådar inkopplade i C120 . I kabeln dit finns 5 trådar, vågar man koppla in de 3 andre också tro. I kabeln från C120 finns likaledes 3 "lösa" trådar nämligen dock med andre färgar. Hur kan man testa om tempgivaren fungerar.? Mäta sig fram? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 5 Postad 2 Oktober , 2023 2023-08-14 vid 18:23 skrev Bamse8: ST300 har endast två trådar inkopplade i C120 . I kabeln dit finns 5 trådar, vågar man koppla in de 3 andre också tro. I kabeln från C120 finns likaledes 3 "lösa" trådar nämligen dock med andre färgar. Hur kan man testa om tempgivaren fungerar.? Mäta sig fram? Problemet löst. Har köpt en ekolodsmodul DSM300. och fart genom vatten Ekolod med rullande bild samt vattentemp visas nu på plotterskärmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser