Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
DanielMalmgren

Uppdatera C-Map

Rekommendera Poster

Mors på er.

För första gången sedan jag gick över till C-Map så lämnade jag häromdagen min hemsjö för att bege mig till grannsjön i kanalsystemet. Till min förvåning tog sjökortet helt sonika slut där, det var som att jag åkte över land konstant. Sjökortet jag har köpt täcker in alla sjöar jag kan tänkas åka till med god marginal, så frågan är om jag kan ha gjort något fel när jag la över sjökortet på SD-kortet. Vet någon om det är så att man väljer ut specifika sjöar som man vill ha med? Känns märkligt att jag skulle begränsat mig så hårt, men jag minns faktiskt inte.

Hur eller hur så tänkte jag att då tar jag väl och uppdaterar kortet helt enkelt. Enligt instruktionerna ska man då surfa till https://www.gofreeshop.com/ i webläsaren. Denna webplats verkar dock vara nere och har så varit i snart en vecka, hittar ingen mer info än "We are currently experiencing a service outage and are working to restore full functionality.". Någon med mer erfarenhet av C-Map-uppdateringar som vet om det är normalt med veckolånga störningar? Har ju betalat för ett sjökort, känns som att man kan kräva att det fungerar att uppdatera det då. Jobbar själv en del med serverdrift, brukar räcka med fem minuters nertid för att folk ska vilja rulla en i tjära och fjädrar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...