magdan 0 Postad 7 Augusti , 2023 Hej, Jag har renoverat min Volvo Penta 2001 i min segelbåt men lyckas inte få tätt vid anslutning av bränsleledningarna vid finfiltret (bränslefiltret vid motorn). Det läcker både när jag kör och när den står stilla vid anslutningarna uppe på filtret och luftningsskruven fastän jag bytt till nya packningsbrickor och spänt vad jag vågar. Någon som har något tips på vad man kan göra? /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 7 Augusti , 2023 Har du återanvänt de gamla kopparpackningarna eller köpte du nya? Det finns tips här på forumet hur man kan glödga gamla sådana så att dom håller tätt igen. Kanske du kan få tips i denna tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 7 Augusti , 2023 8 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Har du återanvänt de gamla kopparpackningarna eller köpte du nya? Det finns tips här på forumet hur man kan glödga gamla sådana så att dom håller tätt igen. Kanske du kan få tips i denna tråden. Att glödga kopparpackningar kan man göra, dom blir mjuka men dom är likförtvivlat tillplattade. Köp nya dom är billiga. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 20 Augusti , 2023 Se svar på Båtsidan. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 20 Augusti , 2023 1 timme sedan skrev sanktanna: Se svar på Båtsidan. Ingemar Hemligheter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser