KristianOL1 0 Postad 31 Juli , 2023 Hej på er. Jag upplever att min Johnson 115 efi 2004 går orent/ojämnt på låga varv, när jag kör upp till 10 knop eller innan båten planar så låter det som den går väldigt ojämnt, kanske att den inte går på alla cylindrar? Däremot när jag kommer upp i varvtal och fart så går den hur bra som helst och inga tendenser till att gå ojämnt eller dåligt. Motorn startar alltid lätt och har aldrig dött, bara väldigt ojämnt i låga varv. Hade tänkt att byta stift till att börja med men har ni annars något tips vad det kan bero på? tacksam för alla svar. / Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 130 Postad 31 Juli , 2023 5 timmar sedan skrev KristianOL1: Hej på er. Jag upplever att min Johnson 115 efi 2004 går orent/ojämnt på låga varv, när jag kör upp till 10 knop eller innan båten planar så låter det som den går väldigt ojämnt, kanske att den inte går på alla cylindrar? Däremot när jag kommer upp i varvtal och fart så går den hur bra som helst och inga tendenser till att gå ojämnt eller dåligt. Motorn startar alltid lätt och har aldrig dött, bara väldigt ojämnt i låga varv. Hade tänkt att byta stift till att börja med men har ni annars något tips vad det kan bero på? tacksam för alla svar. / Kristian Stift och ny bensin är bra att börja med för att utesluta det enklaste och vanligaste felen. Om inte de hjälper så kan du undersöka och rengöra iac ventilen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser