Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
Recoba

Mercruiser 350 mpi horizon 2007 maxvarv 2500 idag

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Min horizon 350 vill inte komma upp i plan idag. Inga fel på temp mm. Men kommer upp i Max 2500 varv. Krabbade med reglaget (delade det)här om dagen för att se om trimen hade tappat någon kontakt men antagligen trimgivaren vid drevet) Kan jag gjort något fel med vajern så den inte går att köra max när jag satte tillbaka? Känns som jag fick tillbaka det som innan men blev osäker nu. Något annat man kan kolla? Ingen påväxt under båten eller drevet.

IMG_4455.jpeg

Redigerad av Recoba
Felstavat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om motorn får signal att drevet är upptrimmat så spärras varvtalet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok. Trimmen fungerar bara uppåt . Men trailer trimmen fungerar att lyfta med. Har kört med den en vecka och det har funkat . Har haft motorn nertrimmad främst och kört upp lite så man inte kör för högt. Var på och delade kontakten till trimgivaren i förhoppning att den skulle ha dålig kontakt men hjälpte inte. Kan det påverkat på något sett. Motorn är fullt nere 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har du lyft luftfiltret och koillat att du verkligen öppnar gasspjället fullt vid fullgas? om du har pillat kanske det blev fel då du monterade igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska kolla det. Lossade bara reglaget men hade lite svårt att få dit det så ska kolla det. Tack för alla tips 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...