PerraTT 0 Postad 30 Juli , 2023 Har en båttrailer från England utan CoC eller annan dokumentation. Den är i bra skick, AL-Ko axel, draghuvud och lyktor, se bild. Compass Trailers har tyvärr inga dokument, behövs tydligen inte i England för att köra på vägen. Går det överhuvudtaget att få den inregistrerad? Som egenbyggd? Är vass på konstruktionsberäkningar så det kan jag nog fixa. Någon som gjort det förut? MVH/Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 454 Postad 30 Juli , 2023 (redigerade) Lite info. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/egentillverkat-slapfordon/ Kan du få tag i data på axeln? belastningsvikt, broms, mm Redigerad 30 Juli , 2023 av Wildeside Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PerraTT 0 Postad 30 Juli , 2023 Ska kolla, det borde sitta en märkskylt på axel. Annars är jag nog beredd på att köpa en ny om det krävs för att få den registrerad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 501 Postad 31 Juli , 2023 Det borde väl gå att få alla uppgifter från tillverkaren? Hittar man ingen info när man googlar på de instansade uppgifterna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PerraTT 0 Postad 31 Juli , 2023 Nej, har varit i kontakt med Compass Trailer i England och de har inga dokument! Tydligen behöver båttrailers ingen egen registrering i England utan får samma regskylt som bilen. Registrering behövs bara om trailern ska köras i övriga Europa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 31 Juli , 2023 Och det är ingen trailer i dagens sortiment som motsvarar din modell?https://www.compasstrailers.com/roller-trailers Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PerraTT 0 Postad 1 Augusti , 2023 Min trailer finns inte i deras sortiment längre utan gjordes speciellt till båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PerraTT 0 Postad 1 Augusti , 2023 Har kollat och det sitter en märkskylt. Det är en AL-KO B850-10 nr 811157 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser