Garpen61 12 Postad 25 Juli , 2023 Hello, Förra året ställde jag tändningen utan att jorda nån kabel som jag inte fattar vilken det är och utan att koppla bort gasvajern. Det blev avsevärt bättre, men jag tror att den behöver justeras mer noggrant. Jag har en stetoskoplampa och Biltemas laservarvtalsräknare. Kan nån vänlig själ berätta på svenska vad jag ska göra, jag har läst diverse instruktioner på engelska och kollat på filmer som inte stämmer riktigt med min motor. Gärna med bilder... Man ska jorda nån kabel och koppla ur gasvajern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 28 Juli , 2023 Bump... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 28 Juli , 2023 Vilket tändsystem är det på motorn? Thunderbolt och sedan något versionsnummer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 30 Juli , 2023 Återkommer till veckan med foton. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 3 Augusti , 2023 Här är lite bilder på mitt tändsystem. Tacksam för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 3 Augusti , 2023 (redigerade) Du har Thunderbolt V Och du har även svaret på bild 3. Den lila/vita kabeln som hänger lös ska jordas för att sätta tändningen i base-mode. Här står hur du ska görahttps://f01.justanswer.com/tommym1119/e1bfab5a-3b4a-4df5-9eed-57a2e4a91468_service_manual_18_base_timing_mode.pdf Den syns på schemat om du följer kabeln från knacksensorn 4 så hänger den lös till vänster Redigerad 3 Augusti , 2023 av Gelis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 3 Augusti , 2023 Tack!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser