Pistvakten 1 Postad 21 Juli , 2023 Salig mors lilla Pioner 8 har övertagits men jag skulle gärna vilja ha den akterrulle som underlättar ensam sjösättning och upptagning. Har googlat men hittar ingen info. Råkar någon ha sådan och/eller veta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 21 Juli , 2023 Den där vagnen verkar inte vara menad för den båten, ser jag fel eller går sidostöd en inte att sänka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pistvakten 1 Postad 21 Juli , 2023 Öööö... Nu var det inte vagnen frågan hällde... Men båtvagnen används till tre olika jollar så den är inte skräddarsydd för någon men "funkar för mig". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 21 Juli , 2023 Ok, vad är det för akterrulle som efterfrågas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pistvakten 1 Postad 21 Juli , 2023 Som sagt, Pioner 8 har ett utrymme i aktern (se bild) och där fyra skruvfästen för en akterrulle så att man kan rulla båten genom att ensam lyfta i fören och på så vis rulla båten framåt/bakåt på marken/botten utan att skrapa botten. Alla Poiner 8 verkar inte ha detta utförande men vissa. Sådan rulle sökes. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser