Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
sred12

Instruktionsbok Ryds 568 GTI. Finns som PDF?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har nyss köpt en Ryds 568 GTI från 2008 begagnat. Självklart saknades instruktionsboken. Har pratat med ett antal auktoriserade Ryds återförsäljare utan framgång och sökt på nätet. Jag hittar dock den tillbehörskatalog som gäller båten samt instruktionsböcker till nuvarande modeller. Är det för mkt att hoppas på att få tag i en instruktionsbok i PDF. Har någon här någon erfarenhet av detta. Bild för referens 

IMG_2695.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl en rätt enkel båt - vad känner du att du behöver instruktioner kring..?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du instruktionsbok till motorn? Där ingår vanligtvis också info om reglagen för att starta och gasa/växla. Och ev. original-mätare som visar varvtal, hastighet, trimning osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar. Instruktionsboken till motorn som är det viktiga har jag självklart. Ville egentligen bara ha instruktionsboken till båten som dokumentation/”completeness”. Som du skriver @Peter_K så är ju allt väldigt intuitivt. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tidigare hade Ryds alla instruktionsböcker på deras hemsida även gamla modeller. Prova att kontakta dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, jag har gjort det men fått mail tillbaka att de bara svarar företag och att jag skall vända mig till återförsäljare. Återförsäljarna jag kontaktat i sin tur har inte haft något intresse av detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev sred12:

Tack, jag har gjort det men fått mail tillbaka att de bara svarar företag och att jag skall vända mig till återförsäljare. Återförsäljarna jag kontaktat i sin tur har inte haft något intresse av detta.

Lista vilka återförsäljare du kontaktat och skicka till Ryds, så får de ta sina kontraktsparter i örat. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Men länken funkar tyvärr inte. Får följande felmeddelande. 

403

Oops! Forbidden.

You tried to access a document for which
you don't have privileges. Return home or try the search bar below.

har du möjlighet att maila till xxxx@yyy.zzz

Bästa hälsningar

Anders

Redigerad av stavhammar
Tagit bort mailadress

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2023-09-16 vid 08:38 skrev sred12:

har du möjlighet att maila till xxxx@yyy.zzz

Det finns en meddelande funktion här på MG. Kolla kuvertet högst upp till höger.

Det är olämpligt att lägga ut sin mailadress på öppna forum tycker jag.

Bara som info.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...