Steffesmat 5 Postad 20 Juli , 2023 Hej! Jag har stora problem med min Johnson 40 VRO hp. Den startar endast med hjälp av startgas. Den startade förut men dog ganska fort. Lyckades starta och lägga i växel. Den gick så ett bra tag (på land med spolmunstycke) sedan dog den. Nu tänder den på endast startgas sedan dör den. ser bensin i filtret, ej bytt tändstift ej bytt bensinfilter vad kan jag göra? Försökt att gå igenom många trådar. Jag behöver hjälp av er alla! Med vänlig hälsning, stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 Juli , 2023 Finns det kompression i alla cylindrar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 977 Postad 20 Juli , 2023 8 timmar sedan skrev Steffesmat: Hej! Jag har stora problem med min Johnson 40 VRO hp. Den startar endast med hjälp av startgas. Den startade förut men dog ganska fort. Lyckades starta och lägga i växel. Den gick så ett bra tag (på land med spolmunstycke) sedan dog den. Nu tänder den på endast startgas sedan dör den. ser bensin i filtret, ej bytt tändstift ej bytt bensinfilter vad kan jag göra? Försökt att gå igenom många trådar. Jag behöver hjälp av er alla! Med vänlig hälsning, stefan Om den går på startgas och sedan stannar så får den väl ingen bensin! Kolla och åtgärda, börja med filterbyte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffesmat 5 Postad 20 Juli , 2023 Hej tack för svar. Innan jag tog ut den på släp startade jag den och gick ganska länge (stått på land i 2 år, ny bensin i) nu gick den en bra stund innan den lade av sedan omöjligt utan startgas. börjar med nytt bränslefilter bensinpumen någonting att fundera över? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffesmat 5 Postad 20 Juli , 2023 7 timmar sedan skrev pseudonym: Finns det kompression i alla cylindrar? Hej! Den gick alldeles bra på cylindrarna innan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farn 41 Postad 20 Juli , 2023 Det kan ju ha rasslat lös en del guck som nu fastnat i förgasarna. Byt bränslefilter, eller gör rent i alla fall. Du kan kolla bränslepumpens funktion, men vore jag du skulle jag göra rent förgasarna - det kan vara mycket besvärligt att få dem helt rena, och inte paja inställningar eller annat vid återmontering. Får väl också nämna klassikerna luftskruven på bränsletanken och dödmansgreppet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steffesmat 5 Postad 22 Juli , 2023 2023-07-20 vid 21:43 skrev farn: Det kan ju ha rasslat lös en del guck som nu fastnat i förgasarna. Byt bränslefilter, eller gör rent i alla fall. Du kan kolla bränslepumpens funktion, men vore jag du skulle jag göra rent förgasarna - det kan vara mycket besvärligt att få dem helt rena, och inte paja inställningar eller annat vid återmontering. Får väl också nämna klassikerna luftskruven på bränsletanken och dödmansgreppet. Hej! Tack för info, kollar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser